شما بهترین منتقدان هستید و نقدهایتان صریح و بی تعارف است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی صبح روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه، برنامه‌ی دوپنجره با نقد کتاب شعر نوجوان «چهارشنبه‌های بستنی» در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴مشهد برگزار شد.

محبوبه بزم آرا کارشناس مسوول ادبی استان در توضیح این خبر گفت: حدود یک ماه پیش کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» سروده‌ی «انسیه موسویان» از مجموعه کتاب‌های شعر نوجوان در اختیار ۱۰۰ نفر از اعضای فعال کارگاه‌های ادبی مراکز مشهد قرار گرفت تا در برنامه‌ی دوپنجره با حضور شاعر مجموعه نقد و بررسی خود ر ا ارائه دهند.

در این برنامه جواد محقق نیشابوری مدیرکل کانون خراسان رضوی با اشاره به نقدهای دقیق اعضا گفت: صحبت‌های شما را که شنیدم یقینم کامل‌تر شد که کانون و مربیان آن در پرورش فکر و اندیشه‌ی شما بسیار موفق بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: شعر مثل یک درخت می‌ماند و شاعر مانند باغبان آن. باغبان درخت را آبیاری و تیمار می‌کند و شرایط رشد و میوه دادن را فراهم می‌آورد،  اما همان‌طور که باغبان به وجود آورنده درخت نیست، شاعر هم تولید کننده نیست زیرا شعر ساختنی نیست بلکه یک جوشش ناگهان است.

در ادامه برنامه دوپنجره، اعضای نوجوان مراکز نه گانه مشهد و بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی به ارائه نقدها و نظرات خود پیرامون شعرهای کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» پرداختند و پس از آن انسیه موسویان شاعر مجموعه خطاب به اعضا گفت: نوجوانان امروز دنیای عجیب و پیچیده‌ای دارند و در نظر گرفتن علائق و خواسته‌هایشان بسیار دشوار است. تلاش من در کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» نزدیک شدن به دنیای نوجوانان امروز و دغدغه‌هایشان بوده است.  

شاعر کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» با ابراز خرسندی از حضور در جمع نوجوانان کتابخوان، ‌منتقد و اهل ادبیات مشهد گفت: شما بهترین منتقدان آثار هستید چرا که مخاطبان اصلی هستید و نقدهای شما صریح و بی‌تعارف است.

پذیرایی با بستنی، جشن امضای کتاب و گرفتن عکس یادگاری با شاعر میهمان، از دیگر برنامه‌های این روز به یادماندنی و خاطره انگیز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =