نام کانون برای من یادآور دوران عضویتم در مرکز شماره ۱ سبزوار است

سید جواد حسینی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی دومین مقام اجرایی استان بود که بر روی «صندلی داغ هفته ملی کودک» نشست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی دوشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶، سید جواد حسینی معاون سیاسی استاندار در پشت میز کارش به سوالات دو کودک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پاسخ گفت.

وی در این مصاحبه که برایش حال و هوای دیگری داشت سعی کرد متفاوت با سایر نشست‌های خبری و مطبوعاتی، ‌به دو کودکی که او را سوال پیچ کردند پاسخ دهد.

«تانیا محمدزاده» و «داریوش صفاریان» دو کودک عضو مرکز فرهنگی شماره ۴ مشهد از معاون سیاسی استاندار در مورد رنگ کودکی، بازی‌ها و غذاهای مورد علاقه دوران کودکی‌اش پرسیدند.

حسینی در پاسخ به بچه‌ها گفت: رنگ دوران کودکی من آبی بود؛ ‌ رنگ صفا و صمیمیت و با توجه به اینکه تا ۵ سالگی در روستا زندگی می‌کردم بازی‌هایی که انجام می‌دادیم بیشتر بازی‌های بومی و محلی بود مثل «چوگان بازی» و «اسب‌چوبی» که یکی از بازی‌های معروف سبزوار است.

معاون سیاسی استاندار در پاسخ به این سوال بچه‌ها که خوش به حال کودک امروز است یا دیروز گفت: کودکان دیروز واقعاً کودکی می‌کردند. امروز هم اگر کتاب‌های زیاد در کیف کودکان نگذاریم و تکالیف زیادی برای او تعیین نکنیم؛ اگر کمی از بایدها و نبایدها کم کنیم و وقت بیشتری را با کودکان‌مان بگذرانیم دنیا برای کودک امروز زیباتر خواهد شد.

حسینی در پاسخ به این سوال که با شنیدن نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد چیست؟ گفت: باغ ملی سبزوار و مرکز شماره یک کانون در آن باغ در ذهنم تداعی می‌شود و اولین کتابی که از آنجا به امانت گرفتم و خواندم. مرتب کتاب امانت می‌گرفتم و می‌خواندم و اگر امروزه به اینجا رسیده‌ام که به نظر شما می‌شود با من مصاحبه کرد از همان مطالعه دوران کودکی و عضویتم در کانون سرچشمه می‌گیرد.

سید جواد حسینی در پاسخ به آخرین مطلبی که مطرح شد مبنی بر اینکه قولی به کودکان استان خراسان رضوی بدهد که بتواند به آن عمل کند گفت: من و همکارانم معتقدیم باید به سمت شهر دوست‌دار انسان برویم. یکی از مولفه‌های این شهر، شهر دوست‌دار کودک بودن است. همین جا به شما قول می‌دهم اگر شما کودکی را دیدید که مدرسه نمی‌رود و کتاب و لوازم التحریر ندارد به ما معرفی کنید تا امکان رفتن به مدرسه، کتاب و لوازم التحریر را برای او فراهم آوریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =