ویژه‌برنامه ادبی مِهر محرم در کانون اردبیل برگزار شد

به مناسبت تقارن هفته ملی کودک با ماه محرم، ویژه‌برنامه ادبی با عنوان مِهر محرم با حضور شاعر اهل‌بیت و پیشکسوت شعر آیینی استان عسگر شاهی زاده اردبیلی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، با توجه به تقارن هفته ملی کودک و ماه محرم، به‌منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا در بین کودکان و نوجوانان، با بهره‌گیری از نمادها و نشانه‌های عاشورایی، ویژه‌برنامه ادبی با عنوان مِهر محرم با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران مطرح و همچنین شاعر اهل‌بیت و پیشکسوت شعر آیینی استان عسگر شاهی زاده اردبیلی در سالن سینما تربیت کانون اردبیل برگزار شد.

هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و دینی در بین کودک و نوجوان عنوان و اظهار کرد: دوران کودکی بهترین زمان برای تربیت دینی است و اگر آموزش‌های دینی و معنوی با دقت و عمق بیشتری صورت گیرد، زندگی فرزندان ما دچار ازخودبیگانگی فرهنگی و ارزشی نخواهد شد.

جمادیه در بخش دیگر سخنان خود، کانون پرورش فکری را خانه مهر و محبت، پرورش استعدادها و خلاقیت بچه‌ها دانست و افزود: اگر سرمایه‌گذاری اولیه روی کودکان صورت گیرد، فرهنگ پذیری ارزشی در کودکان نهادینه خواهد بود.

شایان‌ذکر است، در این ویژه‌برنامه که با رویکرد آموزه‌های عاشورا و ایجاد پیوند و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با فضای تربیتی حاکم بر واقعه کربلا صورت پذیرفت، اعضای کارگاه‌های ادبی شامل: آیناز رنجبر از مرکز یک، ندا خوش افکار از مرکز دو، اسماء حسینی زاده از مرکز چهار و نگین پناهی از مرکز پنج کانون اردبیل و جمعی از نویسندگان و شاعران استان و عسگر شاهی زاده اردبیلی شاعر اهل‌بیت اشعار خود را با مضامین عاشورایی قرائت کردند که در پایان از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

اجرای مراسم سوگواری همراه با نِی حسین اجرایی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره چهار کانون اردبیل، قصه‌گویی لیلا خلیفه سقا مربی امور فرهنگی مرکز پنج کانون اردبیل با عنوان «آخرین سرباز نی نوا»، تجلیل از 2 نفر از مقام برگزیدگان لکو کاپ و 3 نفر برنده تمر طلایی در مسابقه بین‌المللی نامه‌نگاری و پست جهانی، از ویژه‌برنامه‌های این مراسم بود.

لطفاً؛ گزارش تصویری برنامه را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =