دوران کودکی زیباترین زمان جهت یادگیری است

هم‌زمان با ۱۶ مهرماه روز جهانی کودک ویژه برنامه ای با حضور ۲۷۰ دانش‌آموز مدارس محروم حاشیه شهر در سالن شهید هادی شهابیان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت تعدادی از ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم برنامه‌های متنوعی از قبیل نقالی و پرده‌خوانی عاشورایی، اجرای مسابقات متنوع و شاد، اجرای عروسک‌گردانی توسط مربیان مرکز و مربی سیار روستایی با هدف ایجاد روحیه شادی و نشاط و معرفی ایام روز جهانی کودک و آشنایی با آموزه‌های فرهنگ عاشورا برای ‌دانش‌موزان اشاره نمود.

منیر ریحانی مربی مسوول مرکز کاشمر گفت: کودکان در سرزمین ما به‌عنوان سرمایه‌های آینده و مظهر خیر و برکت در جامعه هستند و هر کودک برای بلوغ فکری و روحی خویش نیازها و خواسته‌های متفاوتی دارد که باید بدان توجه شود و این وظیفه بر خانواده و اجتماع است که ضمن شناسایی صحیح این نیازها، زمینه را برای رشد و گسترش آن فراهم کند.  

فرماندار شهرستان که میهمان ویژه این جشن بود،  ضمن تقدیراز تلاش‌ها وفعالیت‌های همکاران کانون بر ضرورت توجه به نیازها و خواسته‌های کودکان به عنوان آینده سازان جامعه تاکید کرد و گفت: دوران کودکی بهترین زمان و فرصت برای یادگیری بوده، لذا ضروری است ما بزرگترها دربرخوردها و رفتارهایمان حواسمان باشد، چراکه کودکان ازآن الگوبرداری می‌کنند...

ریحانی به نحوه مشارکت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: در این ویژه برنامه جهت آشنایی دانش‌آموزان با موارد آموزشی خودایمنی در مواجهه با مشکلات امداد و نجات نکات قابل توجه‌ای توسط امدادگران هلال احمرتوضیح داده شد.

در ادامه دو گروه سرود نونهالان مهد کودک‌های باران و اندیشه تحت پوشش بهزیستی به اجرای سرود با موضوعات «حضرت رقیه» و «حضرت مهدی» پرداختند. همچنین جهت ایجاد روحیه سلامتی و نشاط ورزشی وآشنایی دانش‌آموزان باورزش‌های رزمی، کودکان رزمی کار اداره ورزش وجوانان شهرستان حرکات ورزشی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه مراسم نماینده موسسه زیست محیطی زادسرو ترشیز دقایقی را در خصوص نحوه بازیافت دورریختنی‌ها و مسائل زیست محیطی و رعایت بهداشت و سلامت برای کودکان و حضار توضیح داد.

لازم به توضیح است در حاشیه مراسم با همکاری هلال احمر خیمه‌هایی جهت جمع‌آوری عروسک و اسباب بازی‌های اهدایی به کودکان نیازمند تدارک دیده شده بود. همچنین با همکاری موسسه زیست محیطی زادسرو ترشیز مکانی را در همین برنامه جهت تحویل کاغذ وکتاب و دفترهای فرسوده با هدف فرهنگ‌سازی بازیافت لوازم دورریختنی برای دانش‌آموزان  اختصاص داده شد.

حسن ختام برنامه قرائت قطعنامه روز جهانی کودک اهدا جوایز به برندگان مسابقات فرهنگی و هنری بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =