مکان تاریخی «خانه دانش»

هم‌زمان با هفته ملی کودک، مرکز فرهنگی هنری کاشمر با مشارکت کتابخانه سیارروستایی، کارگاه‌های فرهنگی و هنری در محل «خانه تاریخی دانش» برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در این برنامه تعداد۶۰ دانش‌آموز از مدرسه امام حسین (ع) از نزدیک با مکان‌های تاریخی و سنتی این مجموعه با ارائه توضیحات مربوط به هر بخش آشنا شدند.

منیر ریحانی با اعلام این خبر افزود: در این برنامه دانش‌آموزان به سه گروه تقسیم شده و مربیان به برپایی کارگاه‌های ویژه کاردستی کاغذ و تا، کارگاه نقاشی و سفالگری پرداختند. در خاتمه دانش‌آموزان پس از بازدید از نمایشگاه عکس‌های محرمی، به اجرای مسابقات و بازی‌های بومی و محلی در محوطه این اداره با هدف آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم منطقه پرداختند.

مربی مسوول مرکز کاشمر اظهار داشت: پرده‌خوانی وقایع عظیم عاشورا در فضای حوض‌خانه سنتی با هدف تبیین وقایع و پیام نهضت عاشورا برای دانش‌آموزان انجام شد و در این برنامه آموزش و پرورش و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری و مساعدت خوبی داشتند.

گفتنی است؛ خانه «تاریخی دانش» متعلق به اواخر دوره قاجار است و وجود بادگیر، حوض‌خانه، آب انبار در طبقه پایین از ویژگی‌های بارز معماری آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =