کد خبر: 273574
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
آشنایی کودکان با حوادث در لردگان

همایش ایمنی و حوادث با محوریت آشنایی کودکان با این مفاهیم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لردگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون چهار محال و بختیاری: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان با تاکید بر تبیین حوادث و اتفاقات محیطی برای کودکان افزود: همایش ایمنی و حوادث با حضور کارشناسان هلال احمر شهرستان لردگان در کانون برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این همایش 70 نفر از کودکان این شهر در کارگاههای آموزشی نکات ایمنی قبل و بعد از مواجه شدن با حوادث شرکت کردند اضافه کرد: موزش مهارت های ایمنی به کودکان، در واقع به منظور افزایش توان و قابلیت کودک در حفظ سلامت خود در برابر حوادث و سوانح انجام می شود و گسترش این دسته از مهارت ها از جمله اهداف تربیتی در سیستم آموزشی کشورها است.

مدیر کل کانون افزود: مهارت های ایمنی نه فقط در کودکان بلکه در بزرگسالان نیز از ابزارهای رشد فردی قلمداد و حتی شاخصی برای تشخیص اختلالات روانی در بزرگسالی محسوب می شود. آموزش این مهارت ها در کودکان به چند دلیل حائز اهمیت است و پایه اصلی رفتارهای ایمن فرد برای حفظ سلامت روانی و جسمی برگرفته از آموزش این مهارت ها در دوران کودکی است. از سوی دیگر با توجه به رشد انواع آسیب های اجتماعی توجه به ارتقای آموز ش ها اهمیت دارد و این مهارت ها به ابزارهای رشد فردی دیگری مانند عزت نفس، کمال گرایی، صبوری، پذیرش مسئولیت، افزایش هوش و قدرت بدنی کمک می کند و می تواند در تمام این ابعاد به افزایش و ارتقای قابلیت های کودک کمک کند و از شدت پیامدهای منفی بکاهد.

وی با اشاره به مراقبت کودکان از خود در برابر حوادث افزود: آشنایی با منابع حمایتی موجود در جامعه به کودک کمک می کند تا در هنگام خطر از خودش محافظت کند. مثل دانستن شماره پلیس، آتش نشانی، اورژانس اجتماعی، پدر، مادر یا اقوام نزدیک، نحوه کار کردن با تلفن که کودک بتواند به هنگام مواجهه با خطر یا احساس تهدید درخواست کمک کند.

فرزاد رحیمی ضمن تاکید بر آموزشهای اجتماعی و بهداشتی برای کودکان اضافه کرد: آموختن شیوه های زندگی سالم از دوران کودکی آغاز می شود و آن ها باید از همین سنین با آموزش های مرتبط با بهداشت فردی و اجتماعی آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =