کتابخانه‌ی سیار کانون زاهدان و کوشش برای گسترش فرهنگ کتابخوانی

کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی به دانش آموزان روستایی کتاب اهدا کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، کتابخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری استان برای گسترش فرهنگ کتابخوانی به دانش آموزان روستایی کتاب اهدا کرد.

کتاب و کتابخوانی همواره دغدغه‌ی برنامه ریزان کانون بوده و در این راه تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است؛ فراهم آوردن بستری برای رشد این فرهنگ در میان جامعه محتاج برنامه ریزی دقیق و اثرگذاری است تا علاوه بر آشنایی افراد با مطالعه‌ی کتاب و پیامدهای شگفت انگیز آن در زمینه‌های گوناگون اجتماع، آنان به این یار مهربان احساس نیاز کنند.

آگاهی از امکانت موجود و به کارگیری شیوه‌های خلاق برای استفاده از این امکانات سهم مهمی در توزیع عادلانه‌ی آنها دارد و کتابخانه‌های سیار نیز پاسخی است به نیاز شهرها و روستایی که از نعمت کتابخانه‌های ثابت محرومند یا تعداد این کتابخانه‌ها پاسخگوی کودکان و نوجوانان مشتاق نیست.

در همین راستا همکاران کتابخانه‌ی سیار زاهدان با حضور در یکی از روستاها واقع در ۷۰ کیلومتری شهر زاهدان، و در ادامه‌ی فعالیت‌های این کتابخانه، برای دانش آموزان مشتاق برنامه اجرا کردند.

برپایی کارگاه تفریح با علم برای دانش آموزان، امانت کتاب و اهدای کتاب و دفتر به آنان از جمله برنامه‌هایی بود که در نخستین حضور همکاران در میان دانش آموزان روستای دومَک برای آنان اجراشد و علاوه بر بچه‌ها، مورد استقبال پرشور خانواده‌ها، مدیران و معلمان قرار گرفت به طوری که خواستار استمرار این حرکت فرهنگی در روستای خود شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =