آشنایی نوجوانان خوزستانی با هنر کار با سنگ‌ها

نوجوانان خوزستانی شرکت‌کننده در اردوی اعضا فعال کانون پرورش فکری در شهرستان باغملک با شرکت در کارگاه کاردستی با هنر کار با سنگ‌ها آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در این کارگاه که در منطقه گردشگری رباط برگزار شد مربیان کانون با معرفی کتاب سنگ‌ها بچه‌ها را به کنجکاوی و دقت نظر در طبیعت‌گردی خود تشویق کردند.

حسنعلی آبرومند کارشناس فرهنگی کانون در این کارگاه به بچه توضیح داد: در محیط زندگی شما وقتی کوه‌پیمایی می‌کنید و وقتی کنار رودخانه، یا صحرا و یا بیشه‌ای قدم می‌زنید انواع سنگ‌ها با شکل‌ها و نقش‌های متنوع و زیبا وجود دارد که اگر آن‌ها را جمع‌آوری کنید می‌توانید مجسمه‌های جالبی بسازید.

وی در ادامه خطاب به نوجوانان گفت: مثلاً ممکن است ضمن جستجو متوجه سنگی شوید که شبیه به سر حیوانی است آن را بردارید و با تیزبینی به دنبال سنگ‌های مناسبی برای سایر قسمت‌های بدن حیوان بگردید.

این کارشناس فرهنگی از بچه‌ها خواست پس از جمع‌آوری انواع سنگ‌ها، آن‌ها را از نظر شکل مثلاً مربع مکعب، مثلث، هرمی، استوانه‌ای، کروی. غیره و همچنین از نظر نقش‌ها و رنگ‌ها دسته‌بندی کنید تا هنگام احتیاج تاوَن از آن بهره ببرید.

 در ادامه این کارگاه بچه‌ها با گردش در طبیعت اطراف اقدام به جمع‌آوری سنگ‌های مختلف کردند و پس از نقاشی به روی آن‌ها اشکال مختلفی از حیوانات، جانوران و ... را خلق کردند.

گفتنی است: اردوی اعضا فعال مراکز فرهنگی هنری کانون خوزستان 26 مهرماه آغاز شده است و تا 28 مهرماه در شهرستان باغملک ادامه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =