در حوزه فرهنگ و هنر باید متحد شویم

تعدد حوزه‌های فرهنگی، هنری سبب پراکندگی و عدم وجود برنامه‌های جامع و موفق برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، علی ناصری فرماندار بیرجند در بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند با بیان این مطلب گفت: امروزه شاهد فعالیت جزیره‌ای نهادهای بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر برای  کودکان و نوجوانان هستیم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  تجربه‌ای به قدمت بیش از 50 سال در حوزه کودک دارد.

وی تأکید کرد: داشتن یک برنامه جامع در حوزه فرهنگ و هنر ضروری به نظر می‌رسد تا بتوان برای آینده کودکان و نوجوانان بهتر و دقیق‌تر برنامه‌ریزی کرد.

ناصری اضافه کرد: اگر قرار است این کودکان و نوجوانانی که امروز به کانون می‌آیند، در آینده نویسنده یا نقاش شوند باید از همین جا شروع کنند، زیرا شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و هنری کودکان و نوجوانان ویژگی ارزشمند کانون پرورش فکری است.

فرماندار بیرجند تأکید کرد: فعالیت‌های کانون فوق برنامه نیست، بیان غیر مستقیم و استفاده از واسطه‌های فرهنگی و هنری است که به رشد و بالندگی فرزندان این مرز و بوم کمک می کند.

ناصری ضمن گفت وگو با کودکانی که در کانون حضور داشتند، خاطر نشان کرد: نا خود آگاه کودکان سرشار از احسان و نیکوکاری و کرامت انسانی است، کودکان دارای سرشتی الهی هستند که آنان را از همان سال‌های نخست زندگی در مسیر مهربانی، دوستی و صداقت قرار می‌دهد.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف  شاخص کانون پرورش فکری است و کودکان و نوجوانان به فضایی نیاز دارند که بتوانند در آن محیط با آرامش و امنیت به مطالعه کتاب بپردازند و در اجرای فعالیتهای مراکز فرهنگی هنری کانون سهیم شوند.

حمیدی اضافه کرد: تغییر نگرش و کاربردی شدن مهارت هایی که اعضای کانون در سطح مراکز می آموزند، ضروری به نظر می رسد و تلاش ما بر آن است تا برای دسترسی و رسیدن به این مهم برنامه ریزی کنیم.

فرماندار بیرجند در ادامه بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند، از کتابخانه سیار روستایی و سیار شهری بیرجند و پروژه ساختمانی مرکز فرهنگی فرهنگی هنری شماره 4 بیرجند واقع در مهر شهربیرجند بازدید کرد و برای تکمیل این پروژه و به سازی فضای کانون شماره یک بیرجند قول مساعد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =