نقش عبادت کودکان در دل‌سازه‌های حسینی

اعضای کودک و نوجوان جامانده از کاروان حسینی در فراخوان دل‌سازه‌های حسینی، دل‌نوشته‌های خود را با خادمین و زائرین، راهی کربلا کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از اجرای فراخوان دل‌سازه‌های حسینی ویژه اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری خبر داد و گفت: این فراخوان همزمان با هفته‌ی ملی کودک در قالب دل‌سازه و دل‌نوشته‌، شروع شد و اعضای کودک و نوجوان تا پایان مهرماه فرصت داشتند تا آثار خود را به اداره‌کل کانون پرورش فکری استان بفرستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به اینکه آموزه‌های عاشورایی سرشار از مهر و معرفت حسینی است، ایام محرم و صفر را بهترین زمان برای افشاندن بذر مهر و معرفت در دل‌های کودکان و نوجوانان دانست.

وی همچنین اظهار داشت: مربیان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، دست در دست اعضای جامانده از کاروان حسینی، دل‌سازه‌های خود را که سجاده‌ای از نقش رنگین عبادت بود به همراه دل‌نوشته‌های خود با خادمین و زائرین کودک و نوجوان راهی کربلا کردند.

جمال، هدف از اجرای این فراخوان را تعمیق آموزه‌های عاشورایی بین کودکان و نوجوانان، پرورش شور و شعور حسینی در ایام محرم و صفر، مشارکت و نقش‌آفرینی اعضا با دست‌سازه‌ها و دل‌نوشته‌های خود با راهیان کربلا عنوان و خاطرنشان کرد: آثار و دست‌سازه‌های اعضا با بهره‌گیری از روش‌ها و فعالیت‌های مرسوم در کانون پرورش فکری با دو شاخص کاربردی بودن و سبک بودن برای حمل آسان در قالب کار با پارچه، فوتر، نمد، مهره و نگین، دستمال، کیف‌های دستی، گیره سر و... به‌منظور اهدا به خادمان و زائران کودک و نوجوان تهیه شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در ادامه افزود: هر عضو دل‌نوشته، آرزو، پیام، نقاشی، کارت پستال و... را برای راهیان کوی حسینی روی کاغذ نوشته و در بسته‌بندی مناسب، کم‌حجم و قابل مشاهده قرار داده‌است.

جمال در پایان تصریح کرد: بیش از 500 اثر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان گردآوری شده که از این بین تعداد 300 اثر برگزیده به دبیرخانه این ویژه‌برنامه‌ی کشوری در استان خوزستان فرستاده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =