کد خبر: 273892
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
بازدید 548
اجرای طرح کانون،مدرسه در مرکز فراگیر کانون استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مرکز فراگیر کانون استان محیطی مناسب برای کودکان و نوجوانان کم بینا،نابینا،ناشنوا،کم شنوا و ناتوان جسمی و حرکتی است و کانون اصفهان این افتخار را دارد که به عنوان دومین استان در سطح کشور این مرکز را راه اندازی و با افتتاح آن فرصت مناسبی در اختیار کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه قرار داد تا به رشد و پرورش استعدادهای خود بپردازند و توانایی ‌های آن ها از طریق فعالیت در کانون بروز پیدا کند.

با توجه به اجرایی شدن طرح "کانون مدرسه" در مراکز کانون، مرکز فراگیر استان نیز طی برنامه ریزی و جلسه با معلمین مدارس، پذیرای دانش آموزان مدرسه های  استثنایی اصفهان، جهت طرح کانون مدرسه می باشد. دانش آموزان این مدارس با حضور در کانون از فعالیت های فرهنگی، هنری مرکز بهره مند می شوند. در جلسات اول ، دانش آموزان با فضای مرکز و فعالیت های متنوع کانون آشنا شده و در ادامه در کنار یکدیگر به انجام برنامه های مورد علاقه خود می پردازند.

با توجه به شرایط جسمی این دانش آموزان، فعالیت هایی در کانون به کار گرفته می شود که با هدف خوب دیدن،خوب گوش کردن،بالا بردن قدرت تمرکز و تفکر برای دانش آموزان و از همه مهم تر بالا بردن حس اعتماد به نفس در میان کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه صورت می پذیرد.

در این مرکز برنامه ریزی های مختلفی شامل آموزش مربیان کانون،تهیه تجهیزات ویژه مانند کتاب هایی با خط برجسته و لمسی،لوح های فشرده گویا و ... تدارک دیده شده و مربیان در طول سال با آموزش های لازم به دنبال ارتقای سطح کیفی فعالیت های این مرکز می باشند.

فعالیت های این مرکز از جمله کاردستی،کتابخوانی،شعر خوانی،قصه گویی،سفالگری،موسیقی و... به نوعی در فرهنگ سازی صحیح در خانواده ها کمک می کند تا کودکان و نوجوانانی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند همراه با همسالان خود رشد کرده و در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت های گروهی مشغول شوند.

شایان ذکر است مرکز فراگیر به آدرس ملک شهر،خیابان 17 شهریور،جنب مسجد قبا،مرکز شماره 1 کانون در تمامی ایام سال پذیرای خانواده ها می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =