کد خبر: 273987
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
بازدید 1835
آشنایی با پدافند غیر عامل در کانون دامغان

اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان در کارگاه فرهنگی با انواع پدافند آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان از برگزاری کارگاه فرهنگی با موضوع آشنایی با انواع پدافند خبر داد و گفت: مربیان در این کارگاه در قالب فعالیت معرفی و روخوانی کتاب، بحث آزاد، مسابقه و ... مخاطبان کودک و نوجوان را با چرایی و اهمیت انواع پدافند آشنا کردند.

وی اظهار داشت: کودکان در این کارگاه ضمن مفهوم پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی با اقدامات این پدافند شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، اختفاء، استحکامات، ماکت فریبنده و سازهای امن آشنا شدند.

امیرفخریان در  ادامه افزود: در پدافند غیر عامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند؛ در حالی‌که در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

وی، فرهنگ‌سازی در خصوص پدافند غیر عامل برای کودکان را یکی از رسالت‌های مهم هر نهادی دانست که با مخاطب کودک در ارتباط است و تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری در هفته‌ی پدافند غیر عامل با استفاده از منابع موجود در کتابخانه مانند کتاب «انسان و طبیعت»، مجموعه پویانمایی «قصه‌های پادی و پوریا»، مسابقه حضوری و... به بررسی نقش و اهمیت پدافند غیر عامل می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =