کارگاه «بررسی ظرفیت های شعر سپید»

واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با حضور «حمیدرضا شکارسری» یک کارگاه آموزشی با عنوان « بررسی ظرفیت های شعر سپید»برای مربیان ادبی مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، در تاریخ 25 آبان 96، با حضور «حمیدرضا شکارسری(شاعر و منتقد ادبی) یک کارگاه آموزشی با عنوان « بررسی ظرفیت های شعر سپید»برای مربیان ادبی مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور 10 مربی ادبی از مراکز فرهنگی و هنری استان در مجتمع فرهنگی و هنری کانون قزوین برگزار شد، شکار سری به بررسی سیر تحولی زبان و فرم در نوشتار پرداخت و تفاوت های مفاهیمی مانند نثر، نظم ، و شعر را از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار داد .

وی با تاکید بر روی عنصر خیال در شعر به عنوان اصلی ترین شاخصه، عناصر دیگر مانند فرم و موسیقی را به عنوان عناصر عرضی شعر معرفی کرد و افزود:عنصر جوهر ، همان تصاویری است که از تخیل شاعر سرچشمه می‌گیرد .

در پایان شماری از مربیان ادبی به خوانش اثار خود پرداختند که توسط شکارسری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

از این شاعر و نویسنده تاکنون چندین کتاب از جمله «چراغانی بی دلیل»، «هفتاد و دو قطره اشک عاشورایی» و «ضریح ساده» منتشر شده است.

گفتنی است، این کارگاه در ادامه برگزاری نشست ادبی «دوپنجره» با حضور اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با محوریت نقد و بررسی کتاب«تلنگر باران» برگزار شد.

«تلنگر باران» که از آثار «حمیدرضا شکارسری» است، مجموعه 33 شعر سپید برای نوجوانان است که انتشارات کانون آن‌را به چاپ رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =