کد خبر: 274816
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
سفره سبز

سفره‌ سبز با چهارده هزار صلوات در مرکز فرهنگی هنری جیم‌آباد گسترانیده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در اواخر ماه صفر، در مرکز جیم‌آباد سفره صلوات بر پا شد و کودکان و نوجوانان مرکز ۱۴ هزار صلوات برای شادی امام زمان فرستادند.

الهه انتظاری مربی مسوول مرکز در مورد برگزاری این ویژه برنامه گفت: کودکان ما تشنه معنویت هستند و ما به عنوان مربیان فرهنگی باید برای پرورش و تعمیق روحیه معنوی آنان تلاش کنیم. در این روز اعضای مرکز با فلسفه صلوات و سفره صلوات آشنا شدند و برای برآورده شدن حاجات و فرج امام زمان (عج) دعا کردند.

او با اشاره به فلسفه برپایی سفره صلوات در مرکز گفت: اولین فلسفه آن این است که پیامبر و مقام شامخ او و ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت به بچه‌ها یادآوری شود تا از اخلاق و اعمال آن بزرگوار الگو بگیرند. از طرفی در برخی از کتاب‌های دینی و مذهبی آمده است که صلوات بر حضرت، موجب ریزش گناهان و طهارت اعمال می‌شود و از طرفی این صلوات، نوعی حق‌شناسی و قدردانی از زحمات و سختی‌هایی است که آن حضرت برای هدایت امت کشیده است.

انتظاری به بچه‌ها گفت:برای اینکه همه دور یک مرکز واحد باشند و هماهنگ صلوات بفرستد، سفره سبزی به نام «سفره صلوات» پهن می‌شود که به خاطر رنگ سبز سفره و تسبیحات آن، حس خوب و معنوی در افراد ایجاد می‌شود.

در پایان و پس از انجام اعمال سفره صلوات، اعضای مرکز خاطرات خود را از این سفره و حاجتی که از آن گرفتند را برای دوستانشان تعریف کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =