میزگرد تخصصی " کودک و نوجوان و فرهنگ بسیج " در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون استان: پیروزی در عرصه‌های سخت و رسیدن به آرامش حاصل مجاهدت دلدادگانی است که با عشق در صحنه‌های گوناگون هنر آفرینی کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، میزگرد تخصصی کودک و نوجوان و فرهنگ بسیج در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این نشست، که با حضور اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری زاهدان برگزار شد، مدیرکل کانون استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته‌ی بسیج گفت: " بسیج " شغل نیست بلکه یک تفکر پویاست که محدود به زمان و مکان نمی‌شود.

معصومه هادی در ادامه افزود: با مطالعه‌ی سیره‌ی پیامبران و امامان متوجه می‌شویم هرگاه بذر تفکر صحیح ایشان در حال روییدن بوده، همواره بسیجیانی در گسترش این فرهنگ ناب کوشیده و جان خویش را بر سر ایمانشان نهاده‌اند.

وی هم‌چنین با بیان این نکته که « هر تفکر صحیحی که با عشق همراه باشد، قطعا پیروز است » گفت: اینکه رسیدن به مقصود و حفظ ارزش‌ها تنها با غلبه بر دشواری‌ها و اهدای جان میسر باشد، تنها دارنده‌ی تفکر بسیجی است که هراس به خود راه نمی‌دهد و در این مسیر گام می‌نهد.

هادی با اشاره به رشادت‌های بسیجیان در طول دوران دفاع مقدس گفت: پیروزی‌های کشور در عرصه‌های سخت و رسیدن به آرامش و امنیت، حاصل مجاهدت همه‌ی دلداگانی است که در سایه‌ی درایت امام راحل(رض) و رهبری مقام معظم رهبری برای حفظ اسلام و انقلاب با عشق و ایثار در صحنه‌های گوناگون هنر آفرینی کردند.

مدیرکل کانون " ایجاد  تفکر بسیجی " را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: شما کودکان و نوجوانان، به عنوان سرمایه‌های گرانبهای کشور، هرگاه مجهز به این تفکر باشید ایران همواره آباد و سرفراز خواهد درخشید.

هادی نقش هنر را در پرورش بسیجیان فردای کشور بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امروز گسترش فرهنگ بسیجی، به عنوان فرهنگی سرشار از مهرورزی و لطافت باید سرلوحه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و تفکری کودکان و نوجوانان قرار گیرد و مربیان با بهره‌گیری از زبان هنر نقش مهمی در این مسیر دارند.

وی در پایان این نشست اظهار امیدواری کرد با کوشش همگان، این مهرورزی در ذهن بچه‌ها با لطافت وارد شود تا همواره فرزندانی آماده و خلاق برای حفظ ارزش‌ها داشته باشیم.

قابل ذکر است در این نشست، که به مناسبت هفته‌ی بسیج برگزار شد، تعدادی از همکاران نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =