گسترش فعالیت کانون در مناطق روستایی

فرماندار نرماشیر گفت: اقدامات فرهنگی در روستاها یک ضرورت غیرقابل انکار است و کانون پرورش فکری می‌تواند عدالت فرهنگی را در روستاها برقرار کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، در دیدار محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با فرماندار نرماشیر درباره گسترش فعالیت‌های کانون در مناطق روستایی گفت‌و گو شد.

رضا مُشکی فرماندار نرماشیر با بیان این‌که ماهیت انقلاب اسلامی یک ماهیت فرهنگی است، گفت:امروزه جوانان و نوجوانان با هجمه‌های فرهنگی بسیاری مواجه هستند و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و حفظ آرمان‌های انقلاب دارد.

مُشکی افزود: در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی، فعالیت کانون از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که کودکان و نوجوانان در طول سال می‌توانند از خدمات این مجموعه  بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که پرورش‌یافتگان کانون در آینده انسان‌های موفق‌تری خواهند بود، تصریح کرد: مناطق روستایی دسترسی کمتری به امکانات فرهنگی دارند و بایستی به این مناطق نگاه ویژه‌ای شود.

فرماندار نرماشیر با قدردانی از مرکز سیار روستایی کانون نرماشیر، یادآور شد: تا کنون اقدامات ارزشمندی در روستاهای منطقه انجام شده است و ما نیز با تمام توان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

بنا بر این گزارش، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان‌این که حضور در کانون زمان محدودی است که فرصت‌های نامحدودی در آن وجود دارد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری(مدظلله‌العالی) نیز به کودکان و نوجوانان امید زیادی دارند چرا که آینده روشن این کشور به دست آن‌ها رقم می‌خورد.

روحی با تاکید بر به‌روز کردن امکانات کانون خاطرنشان کرد: وقتی امکانات در حد نیاز مخاطب باشد قطعا کودکان و نوجوانان بیشتری در مراکز کانون حضور می‌یابند و این امر نیازمند حمایت مسوولان شهرستان است.

وی افزود: در کنار امکانات و تجهیزات مخاطب‌پسند، عشق و علاقه و دلسوزی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عامل اصلی موفقیت این مجموعه است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان همچنین طرح کانون مدرسه را فرصتی مناسب برای بهره‌مندی  دانش‌آموزان مدارس از فعالیت‌های کانون برشمرد و گفت: با حمایت مسوولان می‌توان گام‌های محکم‌تری در ارائه خدمت به کودکان و نوجوانان برداشت.

روحی همچنین  آمادگی کانون را برای برپایی اردوهای جهادی فرهنگی هنری و راه‌اندازی مرکز سیار روستایی اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =