کد خبر: 275260
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
بازدید 782
کودک، وحدت، یک دنیا هم‌دلی

کتاب‌خانه‌سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گرگان به مناسبت گرامی‌داشت هفته وحدت، سومین دوره از جشنواره‌ی بازی‌ها، لباس‌ها و غذاهای بومی و محلی را تحت عنوان «کودک، وحدت، یک دنیا هم‌دلی» در مدارس بلال‌حبشی و دین و دانش برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و به گفته مهدی‌بیاریان مربی کتاب‌خانه سیار شهری کانون گرگان در این جشنواره که با هدف تقویت وحدت میان کودکان و نوجوانان اقوام مختلف در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی‌هنری با همراهی دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و خانواده‌ها برگزار شد، فعالیت‌های پر شور و خاطرانگیزی از جمله بازی‌های بومی و محلی و معرفی پوشش و غذاهای سنتی صورت گرفت.

در این روز مسابقات کبدی، هفت سنگ، طناب‌کشی، یاور یاسر، وسط بازی، ماست خوری، لپر وازی ویژه دانش‌آموزان و مسابقات یه قل دوقل و دارت ویژه مادران در بخش بازی‌های بومی و محلی به اجرا درآمد و از برگزیدگان با جوایزی فرهنگی تجلیل شد.

هم‌چنین در بخش غذاهای سنتی که با دستان هنرمند کودکان و نوجوانان با همراهی والدین تهیه شده بود، سه آیتم مزه، خلاقیت، تزیین غذاها از نظر داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و با اهدای هدایایی از نفرات برتر تقدیر شد.

دعوت از دانش‌آموزان با پوششی سنتی و برپایی نمایشگاهی از لباس‌های بومی و محلی از دیگر برنامه‌های این جشنواره در راستای احترام به فرهنگ‌های مختلف گلستانی بود.

گفتنی است این ویژه برنامه با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان به منظور هماهنگی حضور دانش‌آموزان و اولیا و همکاری مرکز صدا و سیمای استان گلستان در قالب معرفی جشنواره و بازی‌های بومی و محلی در برنامه محله گلستان انجام گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =