مرکز ۲ کانون اردبیل بچه‌های کارآفرین پرورش می‌دهد

در راستای پرورش ایده‌های خلاق و با توجه به نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل، کارگاه کاردستی و کارآفرینی برگزار کرد.

با توجه به نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ به سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" و ازآنجاکه رفع گره‌های اقتصادی جامعه درگرو پرورش انسان‌های خلاق و کارآفرینی است که بتوانند در تغییر الگوی اقتصادی جامعه اثرگذار باشند، مرکز شماره ۲ کانون اردبیل اقدام به برگزاری کارگاه کاردستی و کارآفرینی کودکان و نوجوانان کرد.

 این کارگاه از مرداد سال جاری با حضور اعضای کودک و نوجوان دختر و با مربیگری لیلا فرید کار خود را آغاز کرده و اعضای شرکت‌کننده در آن، ضمن تهیه کاردستی‌های جذاب هنری از قبیل: عروسک‌های انگشتی، کیف و جامدادی، گیفت های تولد و ... تولیدات خود را به دوستان و آشنایانشان معرفی کرده و به فروش می‌رسانند.

یکی از اهداف این کارگاه، ایجاد زمینه‌ای مناسب، در جهت خلق ایده‌های جدید در ذهن کودکان در راستای فعالیت‌های اقتصادی و توانایی تفکر در این زمینه است. چراکه اگر انسان از کودکی با بحث اقتصاد و تولید و فروش محصولات آشنا شود، در بزرگ‌سالی نیز می‌تواند کارهای بزرگ و مؤثری انجام دهد.

شایان‌ذکر است، برگزاری نمایشگاه آثار اعضا و بازدید دانش آموزان طرح «کانون مدرسه» و علاقه‌مندان کارهای هنری از برنامه‌های جنبی این کارگاه با استقبال پرشور بازدیده کنندگان مواجه شد و کارآفرینان کوچک امروز که تولیدکنندگان بزرگ آینده خواهند بود، محصولات خود را به فروش رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =