آغاز رقابت 39 قصه گو در حوزه سه کشوری بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی

در روز اول این جشنواره که به میزبانی کانون استان اصفهان برگزار می شود 14 قصه گو به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی (حوزه سه کشوری) با رقابت 39 قصه گو از 6 استان بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان به میزبانی اداره کل کانون استان اصفهان آغاز شد.

در مراسم افتتاحیه این مراسم رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون در سخنانی با اشاره به اهمیت قصه گویی در تربیت کودکان و نوجوانان گفت: فرهنگ قصه گویی قدمتی کهن در تاریخ ایران دارد و این فرهنگ نسل به نسل از گذشتگان به ما رسیده و با وجود فن آوری های نوین توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی افزود: ما با شنیدن قصه ها آرامش پیدا می کردیم و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها با بیان قصه های خوب خود مفاهیم تربیتی را به فرزندان منتقل می کردند.

قمرزاده در این رابطه عنوان کرد: یکی از تمایزهای جشنواره امسال با سال های گذشته نیز اضافه شدن رسمی بخش پدربزرگ و مادربزرگ در جشنواره است و امسال ۴۷۳ نفر در این بخش شرکت کردند.

وی در پایان سخنان خود از تلاش های مدیرکل و همه همکاران کانون استان اصفهان در برپایی این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

نشست تخصصی با موضوع کاربردهای قصه گویی در یادگیری لذت بخش علوم ،فلسفه و ادبیات با حضور مربیان سازمان بهزیستی و معلمان مدارس ابتدایی از دیگر برنامه های روز اول جشنواره بود.

گفتنی است در اولین روز جشنواره 14 نفر از قصه گویان در بخش مربیان کانون و بخش آزاد قصه های خود را برای کودکان و نوجوانان حاضر روایت کردند. برگزیدگان این رقابت‌ که توسط محمد سیمزاری، سید علی کاشفی خوانساری و سید علی کاشفی خوانساری به عنوان داوران جشنواره معرفی می شوند در بهمن سال ۱۳۹۶ در مرحله نهایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور خواهند یافت.

این جشنواره در دو نوبت صبح و بعدازظهر در خیابان پروین،خیابان معراج،خیابان فجر 3،مرکز آموزشی- رفاهی فرهنگیان شماره 3 برگزار می شود.

برنامه زمان بندی اجرای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی حوزه  سه کشوری – استان اصفهان

جهت مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیلک کنید.









ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =