کد خبر: 275466
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
حضور مربیان کانون استان در جشنواره قصه گویی

مربیان چهار محال و بختیاری در مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اصفهان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان: پنج قصه گو از چهار محال و بختیاری در مرحله منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اصفهان حضور پیدا کردند و از این میان دو نفر به عنوان شایسه تقدیر شناخته شدند.

در این جشنواره قصه گویان برگزیده استان؛ سپیده ابراهیمی با قصه «دخترک مو فرفری»، سمیه ویسی با قصه «مرد رمال و پادشاه»، شعله ایل بیگی با قصه «فانوس و فرنگیس»، بهار ملک پور با قصه «یک سفر دوستانه» و ژیلا مهندس با قصه «تاج غرور» حضور داشتند.

هیات داوران این جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اصفهان متشکل از محمد سیمزاری،  سیدعلی کاشفی خوانساری و حسن دولت‌آبادی بود که از میان 39 قصه‌گو، دوازده نفر را به عنوان نفرات برگزیده و شایسته تقدیر معرفی کردند.

بر اساس این خبر هیات داوران قصه‌ی «ببو»، « تاج بلور»، «یک سفر دوستانه»، «دست» به ترتیب از رضا ابراهیمی مربی کانون اصفهان،  ژیلا مهندس و بهار ملک پور هردو از استان چهارمحال و بختیاری و آسیه رحمتی از خوزستان را شایسته تقدیر دانستند.

 در بخش قصه‌گویان آزاد نیز داوران، طوبی شیرکانی از بوشهر را با قصه‌ی «شیر دشتی» به عنوان برگزیده و حورا تیلا از خوزستان با قصه‌ی «نبرد سهراب و گردآفرید» و زهرا کرهانی از استان فارس را با قصه‌ی «گلدان خالی» شایسته تقدیر معرفی کردند.

بر همین اساس هیات داوران در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در برگزاری این جشنواره بیان کردند اگر قصه‌گوی توان‌مندی، قصه‌ی مناسب برای اجرا انتخاب نکند همان مقدار ناموفق خواهد بود که یک قصه‌گو، قصه‌ی خوبی را بد اجرا کند و این دو مهم همیشه لازم و ملزوم یکدیگرند.

هیات داوران هم چنین کاربرد تربیتی قصه برای کودکان و نوجوانان، پرهیز از پرداختن به موضوعات خرافی، بهره‌مندی از فنون قصه‌گویی، به کارگیری لحن و کلام قصه‌گو در اجرا و تسلط را  از دیگر موارد مهم عنوان کردند.

مرحله‌ی منطقه‌ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حوزه سه کشوری با حضور قصه‌گویان منتخب استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد طی روزهای 20 تا 22 آذر 96 در اصفهان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =