نمایشگاه هنرهای بومی سنتی در کانون کرمان برپا می‌شود

نخستین نمایشگاه هنرهای بومی سنتی استان کرمان در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برپا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهین شهمرادزاده کارشناس مسوول مرکز آفرینش‌های هنری کانون کرمان هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با هنرهای بومی و سنتی کرمان و احیای این هنرها در بین نسل جدید عنوان کرد.

شهمرادزاده با اشاره به پهناور بودن استان کرمان افزود: هر منطقه از این استان دارای فرهنگ متفاوتی است و هنرهای بومی و دستی با توجه به فرهنگ هر منطقه در بین مردم رواج داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری همچون گلیم، عبا، قبا، فرش، گلیم شیرکی‌پیچ(خاص منطقه سیرجان) ظروف مسی، آثار زینتی ساخته شده از فیروزه شهربابک، لباس‌های محلی مناطق مختلف، عروسک لپتو و ... به نمایش گذاشته می‌شود.

کارشناس مسوول مرکز آفرینش‌های هنری کانون کرمان با بیان این‌که با همکاری میراث فرهنگی استان تعدادی از آثار هنری و دستی کرمان به صورت امانی در اختیار کانون پرورش فکری قرار گرفته است، یادآور شد: آثار این نمایشگاه از مناطق  کهنوج، منوجان، سیرجان، جیرفت، شهربابک، راور و ... جمع‌آوری و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

آیین افتتاح نمایشگاه هنرهای بومی و سنتی کرمان همزمان با جشن یلدا که به همت مراکز ۶‌ گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان در مجتمع کانون برگزار می‌شود، انجام و به مدت ۳ روز از ۳۰ آذر تا ۲ دی‌ماه 1396، در مرکز آفرینش‌های هنری برپا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =