قصه بازتاب فرهنگ و تمدن ملت‌هاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این که قصه بازتاب فرهنگ و تمدن ملت‌هاست، گفت: قصه با ادبیات ملت‌ها ممزوج است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، محمدعلی طالبی درمراسم اختتامیه‌ی بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ی چهار کشور گفت: قصه، بازتاب فرهنگ و تمدن هرملتی است و اگر بخواهیم به دانسته‌های یک کشور و ملت نگاه کنیم، یکی از داشته‌هایی که می‌تواند ماهیت یک کشور را نشان دهد، قصه است.

وی عنوان کرد: قصه با ادبیات یک ملت ممزوج است و معیار وشاخص فرهنگی و تمدنی یک کشور است و اگر بخواهیم با همین نگاه به فرهنگ و تمدن نگاه کنیم، کشور ما یکی از سرآمدان این فرهنگ است.

طالبی ادامه داد: قصه یک بار انتقال تمدنی نیز دارد و می‌تواند به راحتی حامل فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی یک کشور به دیگر کشورها باشد ضمن این که می تواند به ایجاد پیوند دوستی ملت‌ها کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: مخاطبان اصلی قصه‌ها، کودکان و نوجوانان هستند که در بدو زندگی قرار دارند و بسیار خوب می‌توانند تحت تاثیر قرار گیرند بنابراین باید با استفاده از زبان قصه، ارزش‌های والای فرهنگی خود را منتقل کنیم.

وی افزود: در جهانی که یکی از آسیب‌های ارزش‌های ارتباطی آن، جدا کردن ما از فرهنگ و تمدنمان است، قصه‌گویی می‌تواند ما را به این فرهنگ و عقبه متصل کند.

طالبی اظهار امیدواری کرد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی منطقه چهار کشور، گامی مهم در مسیر گسترش قصه‌گویی در جامعه و گسترش آموزه‌های غنی فرهنگی باشد و یزد بتواند در آینده ای نزدیک، میزبان جشنواره‌هایی با گستره بین‌المللی در زمینه‌ی قصه‌گویی باشد.

گفتنی‌است، بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ی چهار کشور، با حضور قصه‌گویان استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد، ۲۸ الی ۳۰ آذر۹۶، به مدت سه روز در یزد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =