کد خبر: 275799
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
بازدید 834
همدلی یلدایی با کودکان زلزله‌زده

مراکز فرهنگی هنری شماره ۹ و فیروزکوه کانون استان تهران، با برگزاری بازارچه خیریه و اهدای عروسک به نفع کودکان زلزله زده منطقه غرب کشور، پیام دوستی و همدلی خود را به این کودکان رساندند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هرساله به مناسبت پاسداشت آئین یلدا، مراکز فرهنگی هنری کانون با برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و جشن‌هایی به این مناسبت، برای اعضای کودک و نوجوان، به استقبال فصل سرد زمستان می‌روند.

اما در یلدای امسال برخی مراکز به‌منظور ابراز همدردی و همدلی با کودکان زلزله‌زده کرمانشاه و مناطق غربی کشور، جشن شب یلدا را به نفع زلزله‌زدگان غرب کشور برگزار گردند.

بر اساس این گزارش اعضا و مربیان مرکز شماره ۹ کانون استان با ساخت کاردستی‌ها و هنرهای دستی خود بازارچه خیریه‌ای ترتیب داده و هنرهای دستی‌شان را به فروش رساندند.

به گفته مهتاب شهیدی مربی مسئول این کتابخانه، در این بازارچۀ یک‌روزه، والدین نیز به کمک بچه‌ها آمده و با پخت غذاهای محلی مانند « میرزاقاسمی، آش، باقالا قاتق و نان محلی افغانستان و...» در این مراسم شرکت کرده و غذاهای خوش آب و رنگ را به نفع کودکان زلزله‌زده به فروش رساندند. 

گفتنی است حدود ۵۰ نفراز اعضا و والدین در این کار خداپسندانه شرکت داشتند که در پایان مبلغ پنج میلیون ریال از فروش این اقلام جمع‌آوری شد که برای خرید مایحتاج موردنیاز مردم آسیب‌دیده، به دست امدادگران کانون در کرمانشاه ارسال گردید.

همچنین در ویژه‌برنامه‌ای که به مناسبت جشن یلدا در مرکز فرهنگی هنری کانون فیروزکوه برگزار شد، کودکان  با اهدای هدایا و اسباب‌بازی برای بچه‌های آسیب‌دیده ، پیام همدلی خود را به گوش دوستان زلزله‌زده کرمانشاه رساندند.

اجرا نمایش عروسکی اعضا با موضوع همدلی و کمک به همنوع، اجرای رسم حافظ خوانی توسط ملیکا بلند همتی عضو فعال کتابخانه و بازخوانی آداب‌ورسوم شب یلدا توسط جمعی از نوجوانان از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

در پایان هدایای پر از مهر بچه‌های فیروزکوه با همراهی والدین بسته‌بندی و به کرمانشاه ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =