روز رشت گرامی داشته‌شد

آیین گرامی‌داشت «روز رشت» با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، طی این برنامه که درچهار صدو پنجاه و هفتمین سال‌گشت انتخاب شهر رشت به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  استان گیلان صورت‌گرفت، حاضران ضمن تجربه یک روز ماندگار، پیشینه فرهنگی شهر «باران‌های نقره‌ای» را  مرور کردند.

برهمین اساس دلایل انتخاب رشت به عنوان مرکز استان و تاثیرگذاری آن در ساختارهای تصمیم‌گیری کلان  کشور مورد توجه قرارگرفت و در این میان مسوولان از شاخصه‌های این شهر شمالی برای مخاطبان سخن‌گفتند.

برپایه این گزارش، آمنه جاوید طبع پسند، معاون فرهنگی کانون گیلان، محمد حسن عاقل منش و فاطمه شیرزاد، به ترتیب رئیس کمیسیون فرهنگی و عضو شوراس اسلامی شهر به اهمیت برگزاری چنین آیین‌هایی پرداختند و با تبیین این موضوع  که آشنایی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با جایگاه و پیشینه شهر رشت به رشد همه‌جانبه  این کلان‌شهر کمک‌می کند، بر ضرورت گسترش همکاری دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌ها در جهت تحقق این امر تاکیدکردند.

مسوولان هم‌چنین همراهی کانون پرورش فکری  استان گیلان و سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی را مهم‌توصیف‌کردند و با اشاره به این موضوع که نام‌گذاری شهر رشت از سوی شورای اسلامی این کلان‌شهر به معرفی ظرفیت‌های آن و جذب گردش‌گر کمک کرده است. اظهارداشتند: طی سه سال‌گذشته شاهد گرایش هرچه بیشتر گردش‌گران برای حضور در این شهر بوده ایم.

بنابراین گزارش برگزاری برنامه‌های شاد با حضور هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان ازدیگر برنامه‌های این روز بود و درهمین زمینه حاضران با اجرای نمایش، شعرخوانی و مسابقه‌ی حضوری هنرمندان همراه‌شدند.

گفتنی است در این ویژه‌برنامه که هم‌زمان با 12 دی ماه، روز رشت صورت‌گرفت، مدیرکل کانون استان گیلان و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =