سومین دوره مسابقه کتاب‌خوانی الکترونیک در کرمان برگزار می‌شود

سومین دور مسابقه هوشمند کتاب‌خوانی الکترونیک بهمن‌ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون کرمان، محسن روحی در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی این مسابقه که با حضور مدیرعامل و نمایندگان موسسه فرهنگی هنری شهید حشمتی، آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی در فروشگاه عرضه محصولات کانون برگزار شد، با بیان این‌که تمامی فعالیت‌های کانون برپایه و محوریت کتاب و کتاب‌خوانی است گفت: علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتاب‌خوانی یک ضرورت مهم در جامعه است و در دوسال برگزاری این مسابقه در کرمان تجربه موفقی را داشتیم.

روحی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری (مدظلله‌العالی) بر گسترش کتاب‌خوانی در کشورگفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره تلاش دارد با استفاده از شیوه‌های جذاب و خلاقانه کودکان و نوجوانان را به سوی مطالعه سوق دهد.

وی جمعیت دانش‌آموزی در استان کرمان را نزدیک به ۵۹۰‌هزار نفر عنوان و خاطر نشان کرد: در برنامه ۵ ساله کانون استان در نظر داریم ۳۰ درصد از این تعداد از خدمات و فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اشاره به این‌که  هشت درصد کودکان و نوجوانان استان به صورت حضوری در فعالیت‌های کانون حضور دارند، تصریح کرد: عرضه‌ی کتاب و تولیدات فرهنگی کانون، برپایی اردوهای جهادی در مناطق محروم، برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی مختلف، کانون زبان ایران و ... دیگر راه‌های ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است که درپی گسترش و توسعه‌ی چنین فعالیت‌هایی به‌ویژه در شهرستان‌ها هستیم.

روحی گفت: عمده محصولات کانون شامل کتاب است که چاپ و تولید آن به صورت متمرکز درتهران انجام می‌گیرد و علاوه بر قیمت مناسب، معیارهای لازم کتاب برای مخاطب کودک و نوجوان را داراست.

وی با بیان این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته با تولید کتاب‌های مناسب هویت و اعتبار خود را در خانواده‌ها حفظ کند، یادآور شد: مسابقه کتاب‌خوانی الکترونیک نیز راهی برای معرفی بیشتر کتاب‌های کانون به خانواده‌هاست و اشتیاق آن‌ها برای برگزاری این مسابقه دلیلی محکم بر این گفته است.

این مسوول افزود: اعتمادی که در جامعه نسبت به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شده است اهمیت زیادی دارد و بایستی به‌گونه‌ای برنامه ریزی شود که کار به درستی انجام گیرد و خدشه‌ای به این اعتماد وارد نشود.

روحی به بهره‌گیری از ظرفیت و توان موسسات فرهنگی غیردولتی در زمینه اطلاع‌رسانی و تسهیل روابط بین‌بخشی نهادها و دستگاه‌ها در اجرای این مسابقه اشاره و خاطرنشان کرد:تلاش داریم با برگزاری مسابقه هوشمند کتاب‌خوانی یک اتفاق خوب در حوزه‌ی  افزایش مطالعه در بین کودکان و نوجوانان رقم بخورد که در ذهن آن‌ها ماندگار شود و یک الگوی خوب در سطح کشور باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با بیان این‌که جوایز ارزنده‌ای برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است، درباره‌ی شیوه‌ی اجرا گفت: این مسابقه به صورت الکترونیک و در رده‌های سنی مختلف از (۷ تا ۱۷ سال) برگزار می‌شود.

وی افزود: فرم شرکت در مسابقه به همراه بسته‌ی راهنمای چگونگی ثبت‌نام و دریافت کتاب  در مدارس توزیع و دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند با مطالعه‌ی دقیق راهنمای ثبت‌نام، برای شرکت در مسابقه اقدام کنند.

سیف‌الدینی رئیس گروه آموزشی آموزش و پرورش کرمان نیز با قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزایش سرانه مطالعات غیردرسی در بین دانش‌آموزان را از دغدغه‌های اصلی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت:ابتکار زیبای کانون در نشر و ترویج فرهنگ مطالعه ستودنی است و آموزش و پرورش استان نیز برای حضور حداکثری دانش‌آموزان در این رقابت نهایت همکاری و تلاش را خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =