نمایشگاه دستاوردهای بومی و محلی کودکان هرمزگان افتتاح شد

هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر نمایشگاه دستاوردهای صنایع دستی بومی و محلی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیرکل کانون هرمزگان، از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای اعضا و مربیان کانون پرورش فکری هرمزگان خبر داد.

سلیمانی ضمن تبریک  دهه مبارک فجر گفت: کانون پرورش فکری هرمزگان، با اهتمام ویژه به تحقق شعار سال" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" و انطباق طرح با راهبردهای سند چشم انداز ۱۰ ساله کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، همچنین به پشتوانه‌ی فعالیت کاردستی در مراکز کانون وصنایع دستی بومی محلی هر منطقه، در جهت تقویت ایده‌پردازی، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی گام‌هایی موثر را تبیین و به اجرا درآورد که حاصل کارگاه‌ها نمایشگاه آثارودستاوردهای اعضا و مربیان کانون می‌باشد.

مدیر کل کانون هرمزگان بیان کرد: کودکان ونوجوانان با دست، فکر، ذوق هنری وسلیقه طرح‌های مورد علاقه خود را تصور و سپس می سازند، کنترل طراحی وساخت در اختیار آنان می‌باشد و تنها مربیان کارآفرین به عنوان هدایت کننده، کار آن‌ها را جهت داده وحس کنجکاوی کودک ونوجوان راتقویت می‌نماید.

وی افزود: در این نمایشگا آثار اعضا ومربیان کانون به نمایش گذاشته شده است که حاصل کارگاه‌های هنری مختلف از جمله" نمد دوزی، سفال، ویترای، پتینه، چرم، زری بافی، کریستال سازی، جواهر سازی، کاردستی های چوبی، خوس دوزی، گلابتون دوزی... می‌باشد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: به‌کارگیری روش‌های نوین و قابل اعتماد در کنار شیوه‌های تجربه شده برای شناخت و پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان و ایجاد زمینه‌ها و فرصت برای آنان به منظور شکل‌گیری و بروز ایده‌های نو و دستیابی به تجربه‌های خلاقانه یکی از راهبردهای این نمایشگاه می‌باشد.

وی تداوم ارتباط و تعامل با کودک ونوجوان فعال، مستعد و علاقمند، به منظور کمک به تربیت هنرمندانی توانمند و خلاق وبهره‌مندی از توانایی‌ها و خلاقیت آنان در مراکز و فعالیت‌های کانون را هدف دیگر این نمایشگاه دانست.

مدیر کل کانون هرمزگان، حفظ و اشاعه‌ی کاردستی‌ها وصنایع دستی بومی و محلی، تقویت روحیه نوآوری، شکوفایی استعدادها وتوانمندی اعضا، پرورش روحیه وتفکر کارآفرینی در کودکان ونوجوانان را از اهداف این نمایشگاه دانست.

نمایشگاه آثار اعضا و مربیان کانون هرمزگان هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ بندرعباس، واقع در خیابان گلشهر، رسالت شمالی کوچه شهید رستم شهدوست برپا می‌باشد.

گفتنی است  علاقمندان می‌توانند جهت بازدید همه روزه به جز روزهای تعطیل در دوشیف صبح و بعد ازظهر از نمایشگاه دیدن نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =