صبح شعر «بهمن و بهار» در ملاثانی برگزار شد

هم‌زمان با دهه مبارک فجر صبح شعر «بهمن و بهار» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان باوی در ملاثانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در ویژه‌برنامه صبح شعر «بهمن و بهار» که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاثانی برگزار شد فرماندار شهرستان باوی با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه ادبی گفت: در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 50 عنوان برنامه توسط سازمان‌ها و مردم در شهرستان باوی تدارک دیده شده است که برگزاری این شب شعر نیز یکی از همین عنوان است.

حیدر کاظمی با تأکید بر این‌که شهرستان باوی پتانسیل بسیار خوبی در حوزه ادبیات دارد افزود: همچون گذشته از فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی با جدیت حمایت می‌کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که فعالیت‌های ادبی در کانون جنبه‌ی سرگرمی ندارد گفت: ما در کانون از فعالیت‌های ادبی همچون شعر در راستای انتقال آموزه‌های اخلاقی، تربیتی و اجتماعی به کودکان و نوجوانان بهره می‌بریم.

غلامرضا شنبدی در ادامه افزود: مربیان و کارشناسان ادبی کانون در مراسم‌های و کلاس‌های ادبی با کشف استعدادهای ادبی به پرورش این کودکان و نوجوانان می‌پردازند و به گونه‌ای آینده ادبیات کشور را پی‌ریزی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با انتشار فراخوان برگزاری صبح شعر «بهمن و بهار» تعداد 95 اثر از شهرهای مختلف استان به دبیرخانه این برنامه ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملاثانی ارسال شد که پس از داوری 30 اثر به بخش پایانی این ویژه‌برنامه ادبی راه یافتند و امروز شاهد خوانش آثار آن‌ها توسط شاعرانشان خواهیم بود.

در ادامه این مراسم رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی با اشاره به این‌که هر قوم و ملتی را بر اساس میراث آن می‌شناسند گفت: هنر، شعر و ادبیات، دین و مذهب، اساطیر و مناسک و آداب و رسوم و همه‌ی این‌ها میراث فرهنگی است که هر ملت به‌وسیله‌ی آن شناخته می‌شود.

مجید موحدیان افزود: ظهور اسلام باعث پیوند بین اقوام فارس و عرب شده است به‌طوری‌که در حوزه‌ی ادبیات این پیوند به‌وضوح قابل مشاهده است.

وی برگزاری برنامه‌های ادبی همچون صبح شعر «بهمن و بهار» را در راستای توسعه ادبیات در استان و کشور دانست ابراز امیدواری کرد: برگزاری این‌گونه فعالیت ها آغازگر برگزاری برنامه‌های ادبی وسیع‌تر و به شکل کشوری در شهرستان ملاثانی شود.

بر اساس این گزارش در صبح شعر «بهمن و بهار» 30 شاعر کودک، نوجوان و بزرگ‌سال به خوانش آثار خود پرداختند و در انتهای مراسم با حضور مسئولین استانی و شهری لوح‌های تقدیر و جوایز خود را دریافت کردند.

گفتنی است: صبح شعر «بهمن و بهار» که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، فرمانداری و پژوهش سرای امام صادق (علیه‌السلام) آموزش و پرورش شهرستان باوی، شهرداری‌های دو شهر ملاثانی و شیبان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاثانی برگزار شد بعدازظهر امروز به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =