کتابخانه‌های سیار در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری گفت: سال آینده تعداد کتابخانه‌های سیار استان افزایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان، فرزاد رحیمی در دیدار کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: اکنون 3 کتابخانه سیار در استان به 75 روستا خدمات ارائه می‌دهند که بهار سال آینده نیز چهارمین کتابخانه سیار استان در شهرستان لردگان راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: 3500 کودک و نوجوان در کتابخانه‌های‌ سیار کانون عضو هستند که این کتابخانه‌ها دارای 7567 جلد کتاب است که کتابخانه‌های سیار در 75 روستا خدمات ارائه می‌دهند.
مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کتابخانه‌ پستی نیز دارای 9575 کتاب هستند که 1573 کودک در 43 روستای استان از این طریق با کانون در ارتباط هستند.
رحیمی با اشاره به فعالیت آسمان‌نمای سیار کانون خاطرنشان کرد: این آسمان‌نما آموزش‌های تخصصی نجوم را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد که تاکنون 120 کارگاه در استان به ویژه مناطق محروم و روستایی برگزار شده و 4 هزار کودک و نوجوان آموزش‌های تخصصی نجوم را فرا گرفته‌اند.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت گفت: تابستان کلاس‌های اوقات فراغت به صورت ترمی برگزار شدند که برخی از آنها در فصل پاییز و زمستان نیز در حال برگزار هستند، در مجموع 265 کارگاه برگزار و 2441 نفر کودک و نوجوان نیز از این فعالیت‌ها بهره‌مند شدند.
مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 252 نفر از مربیان کانون، اعضا، گروه آزاد و کودکان و نوجوانان در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند، بیان کرد: از این مجموع 88 نفر به مرحله استانی راه یافتند که 7 نفر منتخب استانی به بخش رقابت مرحله منطقه‌ای رفتند که در مرحله بین‌المللی با حضور 9 کشور، 2 نفر از استان رتبه دوم و شایسته تقدیر شناخته شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =