کد خبر: 277082
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
تبیین«نقش زن در تربیت کودک انقلابی»

مرکز فرهنگی هنری کانون چناران در دهه مبارک فجر، نشست صمیمی مادران اعضا را با عنوان«نقش زن در تربیت کودک انقلابی» برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، نشست «نقش زن در تربیت کودک انقلابی» برای بیش از ۳۰ نفر از مادران اعضای طرح «کانون مدرسه» در مرکز فرهنگی هنری چناران برگزار شد.

نرگس غلامی سرپرست مرکز فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون را به اولیای دانش‌آموزان طرح «کانون مدرسه» معرفی و به اهمیت تربیت صحیح کودک در خانواده به عنوان حقی از حقوق کودک اشاره کرد.

سپس  دکتر مقضی مدرس دانشگاه در رشته‌های تاریخ اسلام و شیعه‌شناسی، مادران اعضا را با نقش و توطئه‌های دشمن در جهان امروز آشنا کرد.

مقضی از نظریه‌های «چارلز هارکینسون» و «مایکل برانت» و سایر نظریه‌پردازان آمریکایی گفت و تاکید کرد: هدف همه‌ی آن‌ها براندازی مرجعیت و روحانیت در ایران است و قصد دارند تا نقش ولایت فقیه را کم‌رنگ کنند.

وی ادامه داد با اینکه کشور ما دارای مذهب شیعه می‌باشد اما بزرگ‌ترین دانشگاه‌های شیعه‌شناسی را آمریکا و اسرائیل دارند و برای اینکه کودکان شیعیان ایران را آن طور که خودشان دوست دارند تربیت کنند اقدامات زیادی را در این زمینه انجام می‌دهند که می‌توان به ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌های بسیار با محوریت آخرالزمان اشاره کرد و این اقدامات همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب به آن عنوان «جنگ نرم» دادند.

در این نشست یک ساعته استاد تاریخ اسلام و شیعه‌شناسی، ضمن آگاه کردن مادران از فتنه‌های دشمنان روز جهان اسلام به آن‌ها گفت: نقش زن در یک خانواده خیلی مهم‌تر از نقش یک مرد می‌باشد، زیرا اصول و بنیان هر خانواده بر پایه‌ی نقش زن در آن خانواده بنا شده است و اصولاً تربیت بچه‌ها در خانواده بر عهده‌ی مادر است و اوست که باید نسل آینده و سرباز امام زمان را تربیت کند.

وی افزود اگر قرار است یک منتظر واقعی برای امام زمان‌مان باشیم باید چهار اصل را در نظر داشته باشیم: اول اینکه امام و دوستان او را بشناسیم. دوم، دشمنان امروز را بشناسیم ... و ضمن شناخت زمان حال و اتفاقات آن  وظیفه‌ی خودمان را در این زمان بدانیم تا اقدام به موقع بتوانیم انجام بدهیم.

مادران از این نشست ابراز خرسندی کردند و خواستار ادامه‌ی این نشست‌ها در کانون شدند.

غلامی در پایان هدف از این برنامه را آشنایی مادران با کانون و طرح کانون مدرسه و مهم‌تر از آن نقش مادران در تربیت نسلی بصیر برای انقلاب دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =