کانون خیمه امنی برای کودکان و نوجوانان است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از کارکنان و اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یک خیمه امن برای کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام سید علی‌رضا عبادی با بیان این مطلب گفت: فعالیت‌های موثر فرهنگی، هنری و ادبی کانون به ویژه در برابر تهاجم فرهنگی بسیار ارزشمند است. دشمن همواره به فکر اجرای نقش منفی خود خواهد بود و ما وظیفه داریم در مقابل این تهاجم بایستیم.

امام جمعه بیرجند هم‌چنین خاطرنشان کرد: کانون زیر بنای فکری کودکان را که همان امانت‌های الهی هستند حمایت می‌کند و این مسئولیت بزرگی است، هر اندازه مسئولیت بزرگ‌تر مراقبت باید بیشتر باشد.

حجت‌الاسلام عبادی در ادامه سخنان خود گفت: به خوبی در جریان فعالیت‌های کانون هستم و خداوند را شاکرم که همیشه خبرهای خوشی از کانون به گوشم می‌رسد، کتاب‌های کانون دارای نکته‌های تخصصی در حوزه تربیت و پرورش کودکان است و من به واسطه نوه‌هایم گاهی این کتاب‌ها را دریافت کرده و از مطالعه آن بسیار لذت برده‌ام.

وی با بیان این‌که یک آدم به معنای واقعی، یک عالم است، گفت: متأسفانه در دنیای امروز کودکان زیادی هم‌چون کودکان یمن، میانمار و فلسطین به واسطه دشمن جاهل و بی‌رحم در سختی و رنج زندگی می‌کنند که قلب هر انسانی را به درد می‌آورد.

نماینده ولی فقیه استان خراسان جنوبی در پایان خطاب به مربیان کانون گفت: خوشا به حال شما که توفیق خدمت به کودکان را دارید و به کسانی خدمت می‌کنید که پیامبر اکرم(ص) مهربانی به آنان را توصیه کرده است. پس به کودکان عشق بورزید و قدر شغل و حرفه خود را بدانید.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه استان در خراسان جنوبی طاهره حمیدی مدیرکل کانون این استان نیز گزارشی از فعالیت‌های کانون در یک سال گذشته ارایه و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان از جمله وظایف شاخص کانون به شمار می‌رود، تلاش ما بر آن است تا کودکان و نوجوانان با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون با مفاهیم ارزشی و اسلامی بیشتر آشنا شوند و به تفکر ناب، سلامت دین و سلامت نفس برسند.

در پایان تعدادی از کتاب‌های کانون به حجت‌الاسلام سید علی‌رضا عبادی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه بیرجند اهدا شد.

بر پایی نمایشگاهی از آثار اعضای کانون در حوزه نماز و رونمایی از 72 نقش یادگار فاطمی در حاشیه این دیدار از بخش‌های دیگر این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =