کانون ظرفیتی بسیار مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است

صالح آلوستانی در نشست مدیران مدارس ابتدایی شهرستان علی‌آبادکتول از کانون پرورش فکری به عنوان ظرفیتی بسیار مناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی‌هنری نام برد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در این جلسه که با هدف آشناسازی مدیران مدارس ابتدایی شهرستان علی‌آبادکتول با فعالیت‌های ۴۲گانه کانون پرورش فکری در محل سالن همایش این مجموعه فرهنگی‌هنری برگزار شد، صالح آلوستانی تاکید نمود: فعالیت‌های کانون خلاقانه بوده و منجر به نشاط و شادابی مدارس می‌شود.
ایشان با اشاره به این مطلب که با برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان و نشست‌های خانوادگی بستر لازم را برای آشنایی اولیای دانش‌آموزان با کانون و فعالیت‌های آن فراهم خواهیم ساخت، تصریح نمود: مدیران مدارس ارتباط خود را با کانون پرورش فکری تقویت نموده و دانش‌آموزان را به عضویت در این نهاد تخصصی فرهنگی‌هنری تشویق نمایند.

در ادامه این نشست عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان با تبریک اعیاد شعبانیه و هفته معلم اظهار داشت: کانون با تجربه‌ای بیش از نیم قرن شریک مدرسه بوده و با تفکر و مهارت‌آموزی می‌کوشد تا برای رسیدن به اهداف تربیتی، بچه‌هایی تولیدکننده تربیت نماید.

وی با تاکید برآن که کانون نهادی هنری است و حرف‌های تربیتی و آموزشی را در شکل هنری بیان می‌کند، بیان نمود: هرچه ابزار یاددهی جذاب‌تر باشد یادگیری نیز پایدارتر و ماندگارتر خواهد شد و کانون از این ویژگی ممتاز برخوردار می‌باشد.

سیفی افزود: یادگیری در دوره ابتدایی می‌بایست مبتنی بر بازی و هنر باشد، کودک باید کودکی کند و همه باید کمک کنیم تا خاطراتی لذت بخش و شاد برای بچه‌ها ایجاد نماییم.

این مقام مسوول تصریح نمود فعالیت‌های کانون کتاب محور بوده و بیش از ۴۰ فعالیت با موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی به بچه‌هایی که جنب و جوش، پرسش‌گریی، بازی و پاکی و صداقت از جمله ویژگی‌های دوران آن‌ها است و بایستی مورد توجه قرار گیرند ارائه می‌شود.
کودک ایرانی می‌بایست سرزنده و با نشاط، مسوولیت‌پذیر، مشارکت‌جو و اهل کار گروهی و دارای صبر باشد و این همان اتفاقی است که مدیرکل کانون بیان نمود در مراکز فرهنگی هنری این مجموعه رخ می‌دهد.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود ماموریت کانون را ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد فکری، کشف و شکوفایی استعدادها، پرورش توان خلاقیت و ذوق هنری و ادبی کودکان و نوجوانان دانسته و از مدیران خواست تا با عضویت دانش‌آموزان در کانون پرورش فکری، مسیر دست‌یابی آن‌ها را به تجربه‌های ناب و خلاق فرهنگی هموار نمایند.

پاسخ‌گویی به سوالات مدیران مدارس، قصه‌گویی عضو مرکز، ساخت کارت پستال و اهدا به مدیر آموزش و پرورش و مسوول آموزش ابتدایی شهرستان علی‌آبادکتول از دیگر برنامه‌های کانون در این نشست فرهنگی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =