پاسداران خِرد و اندیشه‌ورزی تجلیل‌شدند

طی آیینی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت، از مربیان و معلمان همراه در اجرای طرح «کانون مدرسه» تقدیر شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان،  این آیین به بهانه‌ی هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم و با همکاری کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان وهم‌چنین همراهی شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت به مرحله اجراگذاشته‌شد.

مدیر کل کانون استان گیلان طی این ویژه‌برنامه که با حضور مسوولان، مربیان، آموزگاران و جمعی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح «کانون مدرسه» صورت‌گرفت، نگاه ویژه به منویات مقام معظم رهبری و گام‌برداشتن در مسیر اهداف سند بنیادی نظام آموزشی کشور را از اولویت‌ها برشمرد و این امر را نیازمند حرکت جهادی خواند.

اسفندیارضیائی در ادامه نگاه فرهنگی و همت والا را زمینه‌ساز برداشتن گام‌های اساسی درجهت رشد و بالندگی  جامعه دانست و با یادآورشدن نقش معلمان و مربیان خاطرنشان‌کرد: جامعه‌ای به بالندگی می رسد که پویایی را درمدسه‌های خود شاهد باشد و معلمش در سایه تخصص و تعهد بتواند نگاه ناب فرهنگی را درجامعه جاری و ساری کند.

اسفندیارضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

وی هم‌چنین طرح‌ریزی برای نیل به جامعه‌ای پویا و روبه رشد را نیازمند هم‌گرایی همه افراد دانست و با خاطرنشان‌کردن اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش اظهارکرد: امروزه تعلیم و تربیت محدود به جغرافیای مشخصی نیست و دست‌آورد یک مرّبی و معلم می‌تواند نقش ارزش‌مندی در ارتقای آگاهی‌های بشری داشته باشد.

تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، به ویژه در میان نسل کودک و نوجوان، ارایه‌ی گزارشی از روند اجرای طرح کانون مدرسه و هم‌چنین اشاره به اجرای نمایش« لولومیا» در مرکز تخصصی تئاترکودک و نوجوان کانون رشت بخش پایانی سخنان ضیائی بود و وی با مهم توصیف‌کردن توان‌مندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی، از تمامی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق این امر دعوت‌کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم، پیرامون نقش معلم و مربی سخن‌گفت و معرفی هرچه بیش‌تر جایگاه معلمان و مربیان را نیازمند تلاش افزون‌ترخواند.

محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت

محمد حسن عاقل‌منش هم‌چنین به اهمیت دستگاه‌های فرهنگی چون کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش در ارتقای آگاهی‌های جامعه اشاره و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق اهداف فرهنگی خواستارشد.

دعوت از دستگاه‌های فرهنگی برای مشارکت در اجرای طرح «شهردارمدرسه»، اجرای نمایش خیابانی شبانه و پخش فیلم‌های آموزشی مناسب برای مخاطبان، بخش دیگری از سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهررشت بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان نیز  جایگاه والای معلم در قرآن کریم  را بیان‌گر اهمیت معلمی دانست و با بیان این‌که مبعوث‌شدن پیامبران و تلاش‌های انبیاء گواه این امر است برضرورت  تعلیم و تربیت از منظر ادیان الهی، به ویژه دین مبین اسلام تاکیدکرد.

سیروس محمدی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش گیلان

اشاره به روند روبه رشد همکارهای کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان گیلان از دیگر بخش‌های سخنان سیروس محمدی محسوب‌می شد و وی درهمین زمینه از اجرای طرح‌« کانون مدرسه»، برگزاری طرح « عیدانه کتاب» و اجرای ویژه‌برنامه‌های مشترک به عنوان بخشی از این هم‌گرایی اثربخش یادکرد.

برپایه این گزارش، پخش کلیپ فعالیت‌های طرح کانون مدرسه، اجرای سرود کودکان عضو کتاب‌خانه پستی کانون و هم‌چنین خوانش سپاسنامه،  اجرای قصه‌گویی و مسابقه حضوری ازدیگر برنامه‌های این مراسم بود که از سوی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت.

 اهدای لوح سپاس به معلمان و مربیان و بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای اجرای طرح کانون مدرسه، بخش پایانی این آیین بود که صبح امروز در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت برگزارشد.

گفتنی است، کانون مدرسه طرحی است که به منظور بهره‌مندی عموم دانش آموزان مدارس از ظرفیت‌های موجود در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری  صورت می‌پذیرد و طی آن دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی در قالب یک برنامه‌ی هدف‌مند و در مراکز کانون حضور پیدا کرده  ودرقالب برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی هنری که به سبک و شیوهای نوین ارائه ‌می شود، با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =