گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری هرمزگان

هم‌زمان با روز ادبیات کودک مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان با برگزاری ویژه برنامه‌هایی این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، هم‌زمان با روز ادبیات کودک مراکز فرهنگی هنری کانون هرمزگان با برگزاری ویژه برنامه‌هایی این روز را گرامی داشتند.

مجتمع آفرینش با اجرای ویژه برنامه و رونمایی از جلد دوم کتاب آتار ادبی و هنری اعضا کانون هرمزگان و  با حضور قریب به ۵۰ عضو کودک و نوجوان و والدین آنها روز ادبیات کودک و نوجوان را گرامی داشت.

 به گفته راحله خادمی مسئول مرکز مجتمع  این ویژه برنامه با هدف بزرگداشت روز ادبیات کودکان و نوجوانان و آشنایی اعضا با شخصیت  مهدی آذریزدی، نویسنده‌ "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" برگزار شد.

در این ویژه برنامه اعضا و والدین آنها با شخصیت و کتابهای  پدر قصه های خوب  ایران در قالب فعالیت معرفی شخصیت و نمایش حکم ناحق به کارگردانی مسئول مرکز و با اجرای اعضا نوجوان آشنا شدند. در ادامه نعیم اسدی کارشناس مسئول استان ضمن تبریک این روز، درباره اهمیت کتاب و دنیای زیبای کتابهای کودکان با اعضا و والدین صحبت کرد و از آنها خواست هیجان و لذت سفرهای مختلف را با دنیای کتاب تجربه کنند.

در پایان با خوانش دو اتر ادبی توسط ۲ عضو دختر و پسر مرکز، از جلد دوم کتاب آتار ادبی و هنری اعضا کانون هرمزگان با عنوان آوای دریای ۲ که به همت کانون پرورش فکری استان و با مشارکت بنیاد نخبگان هرمزگان چاپ شده است رونمایی وبه اعضا منتخب یک جلد از کتاب آوای دریا اهدا شد.

بزرگداشت روز ادبیات کودکان و نوجوان در مرکزفرهنگی هنری میناب

به مناسبت فرا رسیدن روز ادبیات کودکان و نوجوانان و با حضور حداکثری اعضای فعال ادبی عضو مرکز میناب و همچنین دانش آموزان عضو انجمن ادبی کانون فرهنگی هنری شهید عمرانی شهرستان میناب نشست ادبی آشنایی با تاریخچه ادبیات کودکان و نوجوانان و معرفی آثار مناسب در این حوزه به کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این جلسه یاسمن عباسی مدرس دانشگاه چکیدهای از تحولات تاریخ ادبیات کودک ونوجوان کشورمان را از ابتدای شکل گیری تا دوره ی معاصر بیان کرد.

 در ادامه اعضای انجمن ادبی کانون شهید عمرانی و اعضای فعال مرکزمیناب شعرخوانی و داستان خوانی کردند.

در پایان مرضیه فیروزی مربی مسوول کانون میناب به شرکت کنندگان کتاب اهدا کرد.

ویژه برنامه روز ادبیات کودک با همکاری مرکز فرهنگی هنری قشم و مدیریت ژئو پارک جهانی قشم

هم‌زمان با روز ادبیات کودک مرکز فرهنگی هنری قشم با همکاری مدیریت ژئو پارک جهانی قشم اقدام به برگزاری ویژه برنامه ای برای کودکان روستاهای غرب جزیره در مرکز آموزشی دولاب برگزارکرد.

در این برنامه  کودکان خلاقیت در نوشتن را از طریق داستان آموختند و شرکت کنندگان دراین برنامه به عضویت  مکاتبه ای کانون در آمدند.

این برنامه که  با حضور ۲۲ دختر از روستاهای " دوستکو، سرریگ وروستای دولاب انجام شد شرکت کنندگان علاوه آشنایی با روز ادبیات کودک درباره مطالبی با محیط زیست نیز آشنا شدندو نوشته‌های آن‌ها با تمبر اختصاصس ژئوپارک به صورت نامه برای طرح عضو مکاتبه‌ای کانون ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =