کد خبر: 280113
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
عفاف و حجاب در سیره حضرت معصومه سلام‌الله علیها

به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، مرکز فرهنگی هنری شماره۳ مشهد جشن بزرگ«ریحانه» را با حضور دختران و مادران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، بیش از ۱۵۰ دختر و مادر در جشن ریحانه مرکز شماره۳ کانون که که در روز یکشنبه ۲۴تیرماه سال جاری برگزار شده بود، شرکت کردند.

وجیهه نبوی‌نیا مربی مسوول مرکز از شخصیت حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) به عنوان نماد عفاف و حجاب یاد کرد و گفت: حجاب و عفاف به عنوان یک ارزش در جوامع اسلامی مطرح شده است و برای تحکیم بنیان و کانون گرم خانواده‌ها و درک جایگاه هویت انسانی، باید آن را درک و خوب بشناسیم.

نبوی‌نیا در ادامه به تبیین جایگاه والای دختر در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: دختران امروز، مادران فردا هستند که مسوولیت بزرگ تربیت فرزندان سالم را برعهده دارند، آنان نباید نقش محوری خود را در جامعه فراموش کنند بلکه باید با الگوگیری از ویژگی‌های اخلاقی ائمه اطهار به ویژه حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) جامعه اسلامی را به سرمنزل کمال رسانند.

 مربی مسوول مرکز به ایجاد شور و نشاط در میان دختران و همراهی مادران در برنامه‌های روز جشن اشاره کرد و گفت: در مسابقه «بهترین سالاد»، دختران به دنبال کسب مهارت،   با مادران خود به رقابت پرداختند و با اهدای شال و روسری این روز را گرامی‌داشتند.

معرفی شخصیت حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) به عنوان بهترین الگو برای دختران جامعه اسلامی، تبیین ضرورت عفاف و حجاب در جامعه، برگزاری مسابقه «چقدر دختر خود را می‌شناسی؟» و اجرای دکلمه و سرود از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =