تبلور توان‌مندی اعضای کانون در عرصه فعالیت‌های علمی

پنجمین دوره مسابقه‌ی رباتیک «جام ابریشم» در حالی به پایان رسید که ۲۱ عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در جایگاه اول تا سوم لیگ‌های مختلف قرارگرفتند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دوره از مسابقه‌ها با شرکت بیش از ۱۱۰ تیم از استان‌های گیلان، گلستان و اصفهان و در گروه‌های سنی زیر ۱۱ سال و بالای ۱۱ سال در سالن ورزشی شهید صدیقی شهرستان صومعه‌سرا برگزارشد.

برپایه این گزارش،  در پنجمین دوره مسابقه‌های جام ابریشم ۴۱ عضو گروه‌های رباتیک کانون صومعه‌سرا، رشت و ماسال در ۶ لیگ و چهار رشته‌ی فوتبالیست، آتش‌نشان ، همکار  و جنگجو با دیگر تیم‌های  شرکت‌کننده به رقابت پرداختند و دراین میان ۲۱ عضو این مجموعه‌ی فرهنگی جایگاه اول تا سوم لیگ‌های مختلف را به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش، آیین آغازین این مسابقه‌ها که هم‌زمان با هفته‌ی دولت برگزارشد، همراهی جمعی از مسوولان استانی را به‌همراه داشت و فرماندارشهرستان صومعه‌سرا در این مراسم با یادآورشدن جایگاه کانون در کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان، از نقش نظام آموزشی کشور درتوان‌مندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی سخن‌گفت.

علی فتح اللهی، فرماندار شهرستان صومعه سرا

علی فتح‌اللهی با بیان‌این‌که حرکت به سوی توسعه‌ی پایدار، نیازمند تربیت انسان‌های توسعه‌یافته است اظهارداشت: انسان‌های توسعه‌یافته محور این حرکت‌ محسوب‌می‌شوند و ازاین رو لازم است با تغییر ماهیت جامعه و دگرگونی فرایندهای پیرامونی، تربیت نیروهای توان‌مند در دستورکار قرارگیرد.

او هم‌چنین برگزاری مسابقه‌های رباتیک را حرکتی درجهت همراهی با تغییرات جهانی و رشد روز افزون جامعه عنوان و از کانون پرورش فکری و دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری این مسابقه قدردانی‌کرد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز درآغاز سخنان خود به جایگاه ارزش‌مند دانش و دانش‌افزایی درمیان ایرانیان و گیلانیان پرداخت و با اشاره به رسالت کانون پرورش فکری در تحقق شعار«ما می‌توانیم» تصریح‌کرد: حرکت در مسیر نیازهای جامعه و همراه‌سازی کودکان و نوجوانان با علم نوین، از اولویت‌هایی است که از سوی این کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دنبال‌می شود.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی افزود: امروزه شاهد کودکان و نوجوانانی هستیم که پله‌های ترقی علمی را درسایه ایمان، به سوی دوران جوانی طی‌می‌کنند و کانون نیز افزون بر ایجاد نشاط درجامعه، زمینه‌های آسان‌سازی حرکت رو به پیشرفت آینده‌سازان را فراهم‌می‌کند.

ضیائی درعین حال ضرورت‌ راه‌اندازی نهضت ‌مهارت‌آموزی درجامعه را مورد توجه قرارداد و با اشاره به تلاش‌های کانون پرورش فکری در این زمینه گفت: برای نیل به این هدف نیازمند تلاش بیش‌تر هستیم و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز علوم و فنون در رشت و هم‌چنین برگزاری هدف‌مند کارگاه‌ها و اجرای فعالیت‌های علمی گامی درهمین مسیر به‌شمارمی‌رود.

قدردانی از همراهی مسوولان، دستگاه‌های اجرایی و هم‌چنین تلاش‌های مربیان کانون در کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، بخش پایانی سخنان اسفندیارضیائی بود که با اجرای گروه سرود اعضای کانون، اهدای لوح سپاس به محمد پورمحمدی، عضو مخترع مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا و دیگر اعضای برگزیده این مجموعه‌ی فرهنگی همراه‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =