کد خبر: 281211
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
بازدید 404
دنیای قصه دنیای تبادل تجربه‌هاست

برنامه‌های بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری گلستان در نشستی با حضور خبرنگاران رسانه‌ها از سوی جانشین مدیر اجرایی این رویداد با موضوع «قصه زندگی من» تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این نشست آمنه سادات حسینی جانشین مدیر اجرایی جشنواره و معاون فرهنگی‌اجرایی کانون با بیان این مطلب که محور موضوعی جشنواره «قصه زندگی من» است به تشریح برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداخت.

ایشان دنیای قصه‌ را دنیای تبادل تجربه‌ها نامید و حیات قصه‌ها را بواسطه تبادل فرهنگی، اجتماعی و روابط انسانی و مهارت‌های زندگی بااهمیت دانست و اظهار داشت: این جشنواره با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربه‌های مفید و موثر در این حوزه‌، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم در ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه وبرگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی‌اجرایی کانون یادآور شد: این جشنواره در چهار مرحله‌­ی استانی­، منطقه­‌ای­، ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد که در بخش استانی‌ پس از بررسی آثار و رقابت قصه‌گویان در این مرحله­، برگزیدگان مجوز لازم برای شرکت در مراحل بعدی را کسب خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در بخش منطقه­‌ای ‌­رتبه­‌های اول تا پنجم هر استان به مرحله‌­ی منطقه­‌ای راه یافته و با برگزیدگان دیگر استان­‌های منطقه رقابت می‌کنند و در نهایت رتبههای اول تا پنجم هر منطقه به بخش ملی راه خواهند یافت‌.

جانشین مدیر اجرایی در ادامه بیان داشت جشنواره امسال در سه بخش تخصصی، عمومی (‌فیلم ۹۰ ثانیه‌­ای­، قصه­‌گویی فراگیر) و بخش علمی (مقاله‌نویسی) برگزار خواهد شد که در بخش ملی‌ دختران و پسران (۱۴ تا ۱۸ سال)، زنان و مردان (‌۱۸ سال به بالا) و مادربزرگ­‌ها و پدربزرگها می‌توانند شرکت کنند و در بخش بین‌الملل برگزیدگان ۲۰ دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و داوطلبان سایر کشورها با هم رقابت خواهند کرد.

ایشان گفت: علاقه‌مندان حضور در بخش قصه‌گویی فراگیر (افراد بانیازهای ویژه) می‌توانند با ثبت نام و ارسال آثار خود در بخش فراگیر سایت جشنواره در این رقابت فرهنگی شرکت کنند.

حسینی یادآور شد: تفاوت اصلی این دوره با جشنواره‌های قبلی بخش قصه‌های۹۰ ثانیه‌ای است که عموم مردم می‌توانند قصه‌های خود از غم‌ها و شادی‌های زندگی را در این مدت زمان روایت کنند.

ایشان در ادامه از خبرنگاران و اهالی رسانه‌ها نیز درخواست کرد به برگزاری این رویداد مهم فرهنگی کمک کنند و در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای این جشنواره شرکت کنند و قصه‌های خود از مشکلات و رخدادهایی را که تجربه‌ کرده‌اند روایت کنند.

وی اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره، کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان و خانواده‌ها و اعضا به منظور آشنایی آنان با جدیدترین شیوه‌های قصه‌گویی برگزار می‌شود.

حسینی بیان کرد: علاقه‌مندان شرکت‌کننده در مرحله استانی مهلت دارند تا (۲۵ شهریور) به نشانی وب‌سایت: www.kanoonfest.ir  مراجعه کرده و آثار خود را بارگذاری و ارسال نمایند. جشنواره استانی در ۱۷ و ۱۸ مهرماه هم‌زمان با هفته ملی کودک برگزار شده و مراسم اختتامیه بین‌المللی نیز در شب یلدا برگزار خواهد شد.

گفتنی است: در سال گذشته یکصد و ۳ نفر از سراسر استان گلستان در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند که از این میان ۳۳ نفر به مرحله استانی راه یافته و ۵ نفر به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون گلستان صبح روز ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه در سالن اجتماعات اداره‌کل کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =