کتابخانه محلی رنگارنگ راه اندازی شد

به همت اعضای ارشد مرکز فرهنگی و هنری اسفراین کتابخانه محلی «رنگارنگ» برای استفاده کودکان و نوجوانان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به همت اعضای مرکز فرهنگی و هنری اسفراین و همچنین مشارکت کودکان و نوجوانان خیابان کارگر، کتابخانه محلی «رنگارنگ » با بیش از 100 جلد کتاب آغاز به کار کرد.

این کتابخانه که با ایده محمد حسین طیبی و سارا پوشیده از اعضای نوجوان مرکز اسفراین ایجاد شده است از محل پس انداز بیش از ده عضو فعال آن تأمین شده است و قرار است با استفاده از حق عضویتی که از اعضا گرفته می­شود و کتاب­ های اهدایی به غنای این کتابخانه افزوده شود.

کتابخانه محلی رنگارنگ که در محل خانه‌ی یکی از اعضا راه اندازی شده است، و اعضای مرکز اسفراین با استفاده از آموخته‌های خود را کتابخانه قوانینی وضع کردند و برای اعضا کارت­ های اولیه طراحی نموده تا هنگام امانت گرفتن کتاب در دست داشته باشند.

این کتاب­خانه در اسفراین می‌تواند نقطه ­ی آغاز کتاب­خانه‌های خانگی باشد، نوعی از کتاب­خانه که در ژاپن رواج دارد. در این کتاب­خانه ها یک نفر بخشی از خانه­ی خود را به کتاب­خانه اختصاص می دهد و در هفته یک روز کودکان می­توانند برای امانت کتاب و استفاده از برنامه های فرهنگی و هنری مراجعه کنند.

گفتنی است مربیان مرکز فرهنگی و هنری اسفراین هم به صورت داوطلبانه در این کتاب­خانه­ فعالیت می­ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =