«محیط زیست و بحران آب» فعالیت‌های مورد توجه اعضای مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان با دغدغه‌های محیط زیستی خود هم‌چنان به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی مصرف صحیح آب و دوستی با طبیعت هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، «محیط زیست و بحران آب» هم‌چنان مورد توجه اعضای مراکز فرهنگی هنری استان است.

به دنبال کاهش بارش‌ها و در مقابل آن افزایش مصرف آب، کشور سال‌هاست با بحران آب روبه‌روست و پیروی از یک الگوی صحیح مصرف ضروری‌ترین اقدام برای مقابله با این بحران است، که هر روز جدی‌تر از گذشته چهره‌ی خود را می‌نماید.

از سوی دیگر نامهربانی با محیط زیست نیز شرایط ویژه‌ای به وجود آورده که در صورت ادامه‌ی این روند مشکلات فراوان زیست‌محیطی موجود،  قابل جبران نخواهد بود.

از همین رو مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با درک شرایط موجود مدتی است در سطح مراکز و در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی به دنبال فرهنگ‌سازی برای حفظ منابع موجود هستند و با گسترش این فرهنگ در میان خانواده‌ها گامی مهم در این زمینه برداشته‌اند.

در ادامه‌ی همین فعالیت‌ها مراکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک ایرانشهر، دَلگان و میرجاوه در ویژه برنامه‌هایی تلاش کردند سهمی در حفظ طبیعت در مقابل نامهربانی‌ها داشته باشند.

در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک ایرانشهر نمایشگاهی از آثار اعضا برپا شده، که افتتاح آن در حضور یکی از کارشناسان محیط زیست انجام گرفت و این کارشناس در مورد محیط زیست و اهمیت آن در زندگی انسان سخن گفت.

اعضای مرکز میرجاوه نیز در یک کارِ گروهی نمایشی نوشتند و تمرین‌های خود را برای اجرای آن آغاز کرده‌اند و اعضای مرکز دلگان هم در کارگاه‌های هنری و ادبی اثرهایی با موضوع نگهداری از منابع محیط زیست و آب پدید آوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =