کانون پرورش فکری مجموعه‌ای هوشمند در حوزه تربیت است

امام جمعه شهرستان رامسر در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران گفت: کانون مجموعه‌ای هوشمند در حوزه تربیت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، حجت الاسلام سید جعفر رضایی، امام جمعه رامسردر دیدار با مدیر کل این کانون که در مرکز فرهنگی و هنری رامسر صورت پذیرفت، ضمن ابراز علاقه‌اش به کانون از این مجموعه فرهنگی به عنوان دستگاه تربیتی هوشمند یاد کرد و سابقه و کارنامه درخشان آن‌را یک ظرفیت مهم  در حوزه کودک ونوجوان دانست.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه می بایست از ظرفیت‌های این دستگاه فرهنگی به نحو درستی استفاده کرد، تصریح داشت: کانون  خیلی از خلاء‌های موجود در حوزه خانواده و جامعه را پر نموده است و بر همین اساس ضرورت دارد خانواده‌ها با برنامه‌های این دستگاه  بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه رامسر با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان می تواند کمک خوبی برای آموزش و پرورش باشد، معرفی کانون در مدارس را نیز خواستار شد.

 رضایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهمیت کتاب‎خوانی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت، اختصاص سرانه کتاب‌خانه‌ها در شهرداری‌ها باید  به امور تربیتی معطوف شود.

این مسوول یکی دیگر از ضرورت‌های کار فرهنگی را بودجه و اعتبار کافی دانست و اظهار داشت: کار فرهنگی پر هزینه است و درعین حال دیربازده اما سرمایه گذاری است برای آینده کشور و نتیجه زحمات آن در آینده مشخص خواهد شد.

امام جمعه شهرستان رامسر در پایان سخنانش بر جذب استعدادها تاکید کرد و بیان داشت: می توان با انجام کارهای جذاب، ظرفیت‌ها و استعدادها در حوزه کودک ونوجوان را شناسایی کرد ودر جهت اهداف کانون پرورش داد.

*حمایت مسوولان از کانون حمایت از نسل آینده ساز کشور است

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حمایت و علاقه امام جمعه شهرستان رامسر به کانون، حمایت مسوولان از کانون پرورش فکری را حمایت از نسل آینده ساز کشور دانست.

محمد علی یزدان‌شناس نگاه کانون به برنامه‌های فرهنگی را بر پایه توجه به کیفیت دانست و اظهار داشت: شناسایی استعدادها ،توجه به پرورش،بالندگی و توانمندی کودکان ونوجوانان در مسیر شکوفایی از مهمترین اهداف کانون پرورش فکری است.

وی طرح «کانون و مدرسه » را به عنوان یکی از  طرح‌های موثر میان  کانون و آموزش و پرورش  دانست و تاثیر آن را رشد علمی و تربیتی دانش آموزان مهم عنوان کرد.

گفتنی است در سفر مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران به رامسرکه با همراهی معاون فرهنگی  و مسوول روابط عمومی صورت گرفت، یزدان‌شناس با معاون فرماندار این شهرستان نیز دیدار داشت و با وی در خصوص اهداف کانون و حمایت فرمانداری  از این مجموعه فرهنگی نسبت به تخصیص بودجه و اعتبارات شهرستانی گفتگوکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =