ویژه برنامه‌های آغاز هفته ملی کودک در مراکز کانون استان قزوین

با آغاز هفته ملی کودک، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، با اجرای برنامه‌های متنوع، این روزها را در یاد بچه‌های سراسر استان، ماندگار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، از آغار هفته ملی کودک، در تاریخ ۱۴ مهر ۱۳۹۷، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع، در کنار بچه‌های سراسر استان هستند.

مرکز فرهنگی و هنری آوج در ۱۴ مهر همراه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، برای ۳۴ دانش‌آموز کلاس اول مدرسه ابتدایی دکتر علی شریعتی، یک کارگاه نقاشی عاشورایی با عنوان«یا حسین(ع)، کودکی‌هایم» برگزار کرد.یک کارگاه آموزشی درباره نکات بهداشتی، فعالیت دیگر این روز بود.

این مرکز در دومین روز هفته ملی کودک، یک همایش فرزند پروری با حضور یکی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان آوج برگزار کرد.در این برنامه، بیش از ۴۰ نفر از پدران و مادران اعضا، با نکات تربیتی و راهکارهای حل مسایل در برخورد با فرزندان خود آشنا شدند.

مرکز فرهنگی و هنری تاکستان شماره یک، هفته ملی کودک را با یک دورهمی کانونی آغاز کرد.در این برنامه ۴۰ دانش‌آموز مدرسه دخترانه شهید سیف الله مهمان کانون شدند و از اجرای فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی، کارگاه کاردستی، هم خوانی بیانیه روز جهانی کودک، نمایش فیلم، امضای پیمان نامه «آینده را باید ساخت»، بازی و سرگرامی و بازدید از نمایشگاه آثار اعضای کانون بهره‌مند شدند.

مربیان این مرکز در دومین روز هفته ملی کودک که روز «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی» نام گرفته بود، برای ۳۵ دانش‌آموز دختر ابتدایی یک کارگاه سفال برگزار و در ادامه شماری از آثار باستانی و مشاهیر استان قزوین را معرفی کردند.

قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، مسابقه و بلند خوانی داستان از«کتاب ماهی سرخ»شده نیز از فعالیت‌های انجام شده در این روز بود

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو، در نخستین روز هفته ملی کودک، میزبان ۶۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه «زهره بنیانیان» شد.

در این برنامه که «عبدالله ملک‌پور»رییس و شماری از اعضای شورای شهر آبیک نیز در آن حضور داشتند، مهمانان کوچک کانون، در آغاز برنامه در کارگاه نقاشی شرکت کردند و با توجه به نام‌گذاری این روز (کودک، خانواده، زندگی ایرانی اسلامی) با موضوع «من و خانواده‌ام» نقاشی کشیدند.

قصه گویی مربی ادبی مرکز با عنوان « آرزوی کلاغ» بخش دیگری از برنامه این روز بود که مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفت.

در ادامه رییس شورای شهر آبیک همراه با گرامی‌داشت هفته ملی کودک، درباره ارزش و جایگاه دختران در خانواده برای مهمانان کانون سخن گفت.

توضیح مسوول مرکز درباره فعالیت‌ها و اهداف کانون، قصه‌گویی دو عضو کودک مرکز، نمایش فیلم و اجرای مسابقه پایان بخش برنامه اولین روز هفته کودک در این مرکز بود.

در دومین روز از هفته کودک  این مرکز پذیرای ۴۰ نفر از دانش آموزان مدرسه پسرانه «اندیشه»  بود. در این روز که به نام روز «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی» نام‌گذاری شده بود، یکی از کارشناسان محیط زیست شهرستان آبیک، اطلاعاتی درباره اهمیت محیط زیست و وظیفه کودکان در حفظ محیط زیست به بچه‌ها عرضه کرد. در ادامه بچه‌ها پای قصه گویی مربی فرهنگی مرکز نشستند و قصه «کشاورز و خروس» را شنیدند.

برگزاری کارگاه ادبی با عنوان « من یک محیط بانم»، نمایش فیلم و اجرای مسابقه، فعالیت‌های دیگر این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره یک، در دومین روز هفته ملی کودک، دو برنامه اجرا کرد.

در برنامه نخست، این مرکز میزبان ۹۰ دانش‌آموز مدرسه ابتدایی دخترانه فاطمیه بود.گفت و گو درباره هفته ملی کودک و حقوق کودکان، نمایش یک فیلم کانونی، کارگاه آموزشی با حضور کارشناس آتش نشانی شهرستان آبیک، گفت و گوی دانش‌آموزان با وی درباره حرفه آتش‌نشانی و بازدید از نمایشگاه آثار تابستانی اعضا از برنامه‌های اجرا شده برای این دانش‌آموزان بود.

در برنامه دوم، شمار۳۵ نفر از دانش آموزان پایه دوم ابتدایی مدرسه دخترانه هاجر مهمان مرکز شدند. نمایش فیلم، بازی و سرگرمی، معرفی روزشمارهفته ملی کودک و حقوق کودکان و آشنایی با وظایف آتش نشانی و رعایت موارد ایمنی در محیط خانه از فعالیت‌هایی بود که برای این مهمانان کوچک کانون انجام شد.

در نخستین روز هفته ملی کودک، مربیان مرکز فرهنگی و هنری بویین زهرا با حضور در روستای «تفک» برای دانش آموزان فعالیت‌های قصه‌گویی.و آموزش کاردستی انجام دادند و به آن‌ها کتاب اهدا کردند.

کارگاه اموزشی «کودک، سلامت و تغذیه» نیز برای پدران و مادران اعضا در همین روز برگزارشد.این مرکز هم‌چنین برای ۶۰ دانش اموز پیش دبستانی مهد «بهار قران»مسابقه نقاشی و کارگاه آموزش کاردستی اجرا و به آن‌ها کتاب اهدا کرد.

مرکز فرهنگی و هنری محمدیه نیز در تاریخ ۱۵ مهر ۹۷، با همکاری مرکز تئاتر کانون و مربی کتابخانه سیارشهری ناحیه البرز، برای ۱۰۰ دانش‌آموز دارای نیازهای ویژه مدرسه استثنایی بیاضیان یک ویژه برنامه هفته ملی کودک اجرا کرد.

این برنامه که با هماهنگی «امید منفرد» عضو شورای شهر و مسوول واحد فرهنگی و ورزشی شهرداری محمدیه اجرا شد شامل اجرای نمایش عروسکی، برپایی ایستگاه نقاشی با موضوع حفظ محیط زیست و اهدا کتاب‌های کانون بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =