نمایشگاه هنرهای دستی و بومی "کرچال"

همزمان با روز مازندران، نمایشگاه هنرهای دستی و بومی اعضای کانون پرورش فکری مازندران با عنوان "کرچال" در شهرستان چالوس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانا استان مازندران، هنرهای دستی و بومی (صنایع دستی) یکی از هنرهای شاخص و مهم برای شناسایی هر استان و منطقه محسوب می شود  و بر این اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران به منظوراحیا و انتقال این هنر به کودکان و نوجوانان، اولین مسابقه و نمایشگاه هنرهای دستی و بومی تحت عنوان "کرچال" را درشهرستان چالوس برگزار کرد.

در این برنامه که با حضور معاون فرماندار، مسوولان شهری و معاونین فرهنگی و اداری و مالی کانون و همچنین اعضا و خانواده هایشان برگزار شد؛ بیش از ۲۰۰ اثر هنری با گرایش صنایع دستی از مراکز کانون پرورش فکری  سراسر استان به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با هنرهای دستی و بومی مناطق -کیفی سازی آثار تولیدی جهت عرضه و فروش ومهارت آموزی اعضا برای حضور مؤثر در جوامع بزرگتر و با موضوعات:هنرهای دستی و بومی استان شامل عروسک های نمادین، حصیربافی، جاجیم بافی،لاک تراشی، نمد بافی، چادر شب،ظروف سفالی و ...صورت پذیرفته است.

شرکت کنندگان این نمایشگاه از سه گروه سنی؛  7تا10 سال - 11تا14 سال و 15تا18 سال هستند که آثارشان  را تا ۲۵ آبان ماه به معرض دید علاقمندان قرار دادند.

قرار است پس از داوری کارشناسان از آثار رسیده به نمایشگاه، در هر گروه سنی از سه نفر برگزیده تقدیر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =