مهارت‌آموزی به کودکان؛ این بار با گذرمهارت «ملیله کاغذی»

مرکز فرهنگی هنری کانون شفت کارگاه آموزشی گذرمهارت «ملیله کاغذی» را با حضور سپیده فتحی، هنرمند و سفیر فرهنگی کشورمان برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، هم‌زمانی معنادار برگزاری این کارگاه آموزشی با بیست و ششمین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی بیان‌گر نگاه ویژه کانون به تمامی نویسندگان و صاحبان اندیشه درحوزه‌های مختلف بود و این مجموعه‌ی فرهنگی ضمن دعوت از یک هنرمند و نویسنده‌ی فعال درحوزه هنر، نگاهی ویژه نیز به مهارت‌آموزی به مخاطبان داشت .

در این کارگاه آموزشی که با همکاری کانون پرورش فکری و سازمان فنی و حرفه‌ای شهرستان شفت صورت‌گرفت، بیش از ۷۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان با همراهی خانواده‌های خود شرکت‌داشتند و به فراگیری این هنر اصیل ایرانی پرداختند.

مدرس این کارگاه آموزشی نیز افزون بر آموزش معرفی شیوه‌های مختلف هنر ملیله‌دوزی، به پیشینه این هنر اشاره و پیرامون شیوه فراگیری «ملیله کاغذی» نیز مطالبی را به حاضران ارایه‌کرد.

سپیده فتحی که صاحب آثاری در زمینه‌ی هنر ملیله‌دوزی است و به عنوان سفیر فرهنگی کشورمان در دیگر کشورها به آموزش این هنر پرداخته، هم‌چنین به اهمیت مطالعه‌ کتاب به‌ویژه در حوزه‌ی هنر اشاره‌داشت و از حاضران خواست ضمن مطالعه کتاب‌های مناسب، تمرین و ممارست را در دستور کار خود قراردهند.

برپایه این گزارش، حضورمسوولان و تصمیم‌گیرندگان شهرستان در این کارگاه‌آموزشی نیز گویای اهمیت این کارگاه‌آموزشی بود و نماینده مردم فومن و شفت درمجلس شورای اسلامی از برگزاری این کارگاه آموزشی به عنوان فعالیتی ارزش‌مندیادکرد.

حجّت الاسلام و المسلمین محمد مهدی افتخاری هم‌چنین، هنر ملیله‌دوزی را مهم توصیف و به کودکان و نوجوانان توصیه کرد تا با فراگیری آن، نقشی ارزش‌مند به عنوان سفیران فرهنگی کشور ایفاکنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی صادقی، نماینده مردم فومن و شفت درمجلس شورای اسلامی

معاون فرهنگی کانون نیز ضمن قدردانی از حضورسپیده فتحی و همراهی مسوولان شهرستان با فعالیت‌های هدف‌مند کانون پرورش فکری، به آیه‌ای از قرآن کریم درارتباط با جایگاه دانش‌اندوزی در دین مبین اسلام  اشاره و مهارت‌آموزی را حرکتی متناسب با آموزه‌های اسلامی دانست.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون گیلان

ضیاء غیوری در عین حال فرصت‌های پیش‌ روی آینده‌سازان را یادآورشد و از آنان دعوت‌کرد تا ضمن پاس‌داشت فرصت‌های دوران کودکی و نوجوانی، برای پرورش استعدادهای خود تلاش‌کنند.

گفتنی است، معرفی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و تبیین  نقش محوری آن در جهت تحقق عدالت اجتماعی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی درجامعه و هم‌چنین، اهدای مدرک فنی و حرفه‌ای به تمامی شرکت‌کنندگان، از دیگر برنامه‌های این نشست بود که صبح امروز در مرکز فرهنگی هنری شفت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =