«نذر فرهنگی» طرحی کانونی در راستای جلب مشارکت مردمی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با حضور در جلسه شورای اداری فرمانداری گمیشان از اجرای طرح نذر فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه‌رجب‌نسب مدیرکل کانون گلستان در این جلسه که با حضور برخی از مدیران‌کل و مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی فرماندار گمیشان برگزار شد، بر نقش موثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تقویت مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان اشاره داشته و از اجرای طرح کانون با عنوان نذر فرهنگی در سراسر استان و به‌ویژه مناطق کمتر توسعه‌یافته در آینده نزدیک خبر داد.

وی در تشریح این مطلب که نذر فرهنگی، نذری است که در آن صرف وقت و مهارت فکری افراد مورد توجه است، اظهار داشت: در نذر فرهنگی فرد نذرکننده، کاری فکری، خلاقانه، فرهنگی یا تخصصی را برای دیگران انجام می‌دهد که در این راستا ما نیازمند توجه و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوص و حمایت‌های سمن‌ها هستیم.

این مقام مسئول فرهنگی ضمن تبریک گرامی‌داشت هفته وحدت و بسیج، وحدت در رویه را یکی از عوامل موفقیت در انجام فعالیت‌های بنیادی دانست و خواستار هم‌دلی و مشارکت بیشتر دستگاه‌ها و بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های متنوع یک‌دیگر برای رسیدن به اهداف مشترک شد.

رجب‌نسب بابیان این‌که شکل‌گیری ساختار فکری و فرهنگی نسل کودک و نوجوان به عنوان آینده‌سازان مملکت باید اصولی و اساسی باشد، اظهار کرد: کانون پرورش فکری گلستان با ۲۸ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار و ۳ مرکز فراگیر ویژه‌ی کودکان استثنایی، افتخار خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی را دارد.

وی با توجه به محور سنی مخاطبان این مجموعه که ۶ الی ۱۸ سال است یادآور اهمیت جایگاه و نقش تأثیرگذار کانون بر جامعه هدف خود شده و آمادگی خود را به منظور همکاری دوجانبه و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها فرهنگی و اجرایی اعلام کرد.

مدیرکل کانون گلستان در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ فرماندار گمیشان، خواستار اولیت‌بخشی و توجه ویژه به تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =