جشنواره قصه‌گویی و دست‌سازه‌ها  در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از برگزاری دو جشنواره قصه‌گویی و دست‌سازه‌ها در قالب کمیته کودک و نوجوان این کنگره در بهمن ماه سال‌جاری خبرداد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی با بیان این‌که مسوولیت کمیته کودک و نوجوان دومین کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان برعهده کانون است، گفت:میل ذاتی به شنیدن قصه موجب شده است تا قصه‌گویی به عنوان یکی از روش های آموزشی و تربیتی در طول اعصار مورد توجه باشد.

روحی قصه‌گویی را راهی برای انتقال و آموزش آداب، رسوم و سنن از نسلی به نسل دیگر است برشمرد و خاطرنشان کرد: کودکان در قصه‌ها مسیر زندگی خود را می‌یابند و خصوصیات رفتاری افراد را درک می کنند. 

وی، انتقال و تثبیت اندیشه فرهنگی ایثار و شهادت و انس با مفاهیم ارزشی، پرورش روحیه و تفکر خلاق و ارزش گذاری به ساخته‌های بومی و محلی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف را اهداف برگزاری این جشنواره‌ها برای کودکان و نوجوانان در دومین کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان عنوان کرد.

مدیرکل کانون کرمان تصریح کرد: ایثار و گذشت، پیوند عاشورا با دفاع مقدس، یک شهید شاخص، شجاعت و نوجوان شهید شهر از محورهای برگزاری این دو جشنواره است.

روحی با  اشاره به این‌که شرکت در این جشنواره‌ برای عموم آزاد است گفت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند قصه‌گویی خود را در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه مناسب برای مخاطب کودک و نوجوان در قالب لوح فشرده اجرای قصه‌گویی همراه با فرم ثبت‌نام به دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان کنگره به نشانی بلوار ۲۲بهمن بعد از چهارراه شعبانیه معاونت فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

براساس این گزارش، مدیرکل کانون کرمان، شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را از جمله محورهای موضوعی جشنواره "دست‌سازه‌ها" عنوان و خاطرنشان کرد: دست‌سازه‌ها در قالب کار حجمی بزرگ توسط کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷سال در گروه‌های سه نفره با نظارت و راهنمایی مربیان کانون تهیه و به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =