خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم گلستان گسترده‌تر می‌شود

در نشست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوای استان گلستان برلزوم افزایش گستره‌ی فعالیت‌های مشترک برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کمتر توسعه‌یافته تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه ارزشمند سرهنگ نوروزی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوای استان گلستان به حوزه‌ی فرهنگ اظهار داشت: مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان مناطق کمتر توسعه‌یافته از دغدغه‌هایی است که هم‌افزایی نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

وی با ارائه‌ی گزارشی از برنامه‌های فرهنگ‌محور کانون پرورش فکری که با هدف ارتقای ‌سطح دانش و فرهنگ عمومی آحاد جامعه صورت می‌گیرد، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری به ویژه نمایش‌های موضوعی، نشاط اجتماعی را در بین خانواده‌های روستایی تقویت کرده و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی به شکل جذاب و هنرمندانه در سطح جامعه باشیم.

مدیرکل کانون گلستان در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی، خدمات‌رسانی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی را در پاسخ به نیازهای ضروری کودکان و نوجوانان مناطق کم‌تر توسعه‌یافته کاری خداپسندانه دانسته و خواستار حمایت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوای استان گلستان به منظور در اختیار گذاشتن یک دستگاه خودرو شد.
هم‌چنین سرهنگ نوروزی جانشین قرارگاه سپاه نینوای استان گلستان در این دیدار ضمن مهم خواندن ظرفیت‌های تخصصی کانون پرورش فکری، فعالیت‌های غنی این مجموعه را مشترک با اهداف سازمانی قرارگاه و یاری‌رسان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند.

وی با اشاره به این مطلب که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در راستای منویات مقام معظم رهبری برای خدمت به روستاهای محروم و کم برخوردار تشکیل شده است، اظهار داشت: تأمین زیرساخت ها، فرهنگ، فعالیت‌های اقتصادی در راستای بهبود معیشت، تعلیم و تربیت و سلامت از محورهای اجرای این طرح است که انشالله با حمایت از طرح و برنامه‌های خلاقانه کانون پرورش فکری، زمینه‌ی انجام فعالیت‌های زیربنایی در سه منطقه دهستان کرند در گنبدکاووس، زرین‌گل در علی‌آبادکتول و بخش مرکزی شهرستان مراوه‌تپه فراهم شود.

در پایان مقرر شد در نشستی تخصصی کارشناسان هر دونهاد ظرفیت‌های مشارکتی را بررسی کرده و راه‌کارهای مربوطه را به منظور گسترش دامنه‌ی فعالیت‌ها اعلام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =