کد خبر: 285241
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
آسمان آبی

در آستانه روز هوای پاک، اعضای مرکز فرهنگی هنری بجستان در خصوص راه‌های کاهش آلودگی هوا به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سمانه عبدالهیان مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون بجستان از برگزاری مسابقه نشریه‌دیواری و نقاشی با موضوع هوای پاک با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان خبر داد.

در این مسابقه که فراخوان آن از بیستم دی‌ماه اعلام شده بود، دانش‌آموزان و اعضای کتابخانه شرکت کردند و در روز ۲۷دی‌ماه نمایشگاهی از نقاشی و نشریه‌دیواری آنان برپا شد.

مجتبی رضانژاد سرپرست اداره محیط زیست شهرستان در این برنامه درباره معضل آلودگی هوا و راه‌های کاهش آلودگی با اعضا صحبت کرد.

رضانژاد آلودگی هوا را یکی از خطرات و عوامل تهدید کننده برای سلامت انسان معرفی کرد و گفت: هوایی که ما امروز تنفس می‌کنیم، سرشار از آلاینده‌های سمی است، این آلودگی زیبایی کره زمین را به خطر می‌اندازد و هر ساله میلیون‌ها نفر در اثر آلودگی محیط زیست جان خود را از دست می‌دهند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان راه حل این مشکل را در همت جمعی و تصمیم گروهی دانست و گفت: برای داشتن یک زندگی سالم در شهرها به خصوص کلان‌شهرها، باید منابع آلودگی را شناسایی و با فرهنگ‌سازی و ایجاد یک جریان عمومی با مشارکت حداکثری شهروندان راه‌های عملی رفع آن بیابیم.

در ادامه در یک بحث گروهی، اعضای کتابخانه پیشنهاداتی چون استفاده از حمل و نقل عمومی، نگه‌داشتن خودرو در شرایط مطلوب، استفاده از دوچرخه را برای کاهش آلودگی هوا ارائه و به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

گفتنی است در پایان، از سوی اداره محیط زیست شهرستان به برگزیدگان مسابقه نقاشی و نشریه‌دیواری جوایزی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =