شاعر کانون راز شاعر شدنش را به کودکان گفت

غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان کانون در انجمن ادبی اردستان از تجربه‌های شخصی به حاضران در کانون اردستان گفت و به سوالات کودکان و نوجوانان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکا ن و نوجوانان  استان اصفهان، غلامرضا بکتاش در انجمن ادبی اردستان اظهار کرد: مهم‌ترین اصل برای نوشتن فکر کردن است و چشم‌ها و گوش‌ها و دیگر احساس ما دریچه‌های ورودی ذهن ماست که هرکس بتواند از آن‌ها استفاده کند، موفق‌تر خواهد بود.
وی ادامه داد: در ایران همه می‌بینند و کمتر می‌شونند؛ در شعرهای کودکان همیشه در مورد رنگ دریا صحبت کرده‌اند و هیچ‌گاه در مورد طمع و بوی دریا صحبت نمی‌کنند.
شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: قصه و شعر زمانی شروع می‌شود که هرچه خودمان داریم را به اشیا بدهیم؛ جملات کوتاه و زیبا حاصل زیبا دیدن و زیبا شنیدن است و اگر سه روز راجب چیزی فکر کنیم، قطعا می‌توانیم در مورد آن بنویسم.
بکتاش عنوان کرد: از 14 سالگی شعر گفتن را با کتاب‌ خواندن شروع کردم؛ زمانی که دانش‌آموز بودم، جنگ آغاز شد و با اتمام آن جنگ هم به پایان رسید و چیزی از کودکی ما باقی نماند!
در این جلسه کودکان و نوجوانان حاضر در این مرکز سوالات خود را از این شاعر کودک و نوجوان پرسیدند و بکتاش به سوالات‌ آن‌ها پاسخ داد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =