شادمانه‌های کودکان کانون تهران در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی

مراکز شماره ۱۶, ۱۸, ۲۲, ۲۳, ۲۵, ۳۸ کانون استان تهران در بهار پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی جشن‌هایی به این مناسبت، چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با آغاز ایام مبارک دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز  فرهنگی هنری ۱۶, ۱۸, ۲۲, ۲۳, ۲۵, ۳۸ کانون استان با برپایی جشن‌هایی به این مناسبت، این ایام  را گرامی داشتند.

همچنین اعضای نوجوان و باسابقۀ مراکز در کنار مربیانشان پیش از آغاز این ایام، با خلاقیت و نوآوری‌های چشمگیر در کنار فعالیت‌های محتوایی، مراکز را آذین بستند.

مرکز شماره ۲۵

مربیان این مرکز فرهنگی هنری، از ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه میزبان دانش آموزانی از مدارس دخترانه و پسرانه بودند و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را با حضور کودکان و نوجوانان برپا کرده و برنامه های شاد و متنوعی را به اجرا در آوردند.

معرفی کتاب هایی با مفاهیم انقلاب اسلامی، برپایی کارگاه کاردستی اوریگامی و آموزش کبوتر، لاله ، فانوس و ...، معرفی شخصیت مجید انتظامی به عنوان آهنگساز «سمفونی انقلاب»،  معرفی دهکده نوفل لوشاتو، دهکده ای که میزبان امام راحل در دوران تبعید بود، اجرای مسابقه پازل نقشه ایران و اجرای نمایش عروسکی توسط اعضای پسر کودک با موضوع انقلاب از برنامه های این جشن بود.

همچنین نمایشگاه عکسی با موضوع انقلاب جهت آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نو جوانان با وقایع تاریخی ایران برپا شد که تا ۲۲ بهمن ماه  پذیرای مخاطبان خواهد بود.

مرکز شماره ۳۸

«من ایرانی ام » عنوان ویژه برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که توسط نوجوانان فعال این مرکز با هدایت مربیان برگزار شد.

به گفته مربی مسئول این مرکز، انتخاب  این عنوان با هدف توجه بیشتر مخاطبان کودک و نوجوان به نقش خود در جامعه و توجه به هویت ملی و عوامل هویت ساز در جامعه بود.

همچنین در این ایام، مضامینی همچون مسئولیت پذیری، مهرورزی، شجاعت، صبر، بردباری و وحدت با حضور نوجوانان در کارگاه بحث آزاد به بحث گذاشته شد.

از دیگر برنامه های این ایام در نوبت صبح ویژه دانش آموزان ، اجرای مسابقه ای باعنوان «عطر پیروزی»، معرفی شخصیت های تاثیر گذار در چهل سال پیشرفت انقلاب، آموزش ساخت لاله ها کاغذی، اجرای کارگاه قصه گویی و نمایش خلاق  و ... بود.

مرکز شماره ۱۸

جشن پیروزی انقلاب اسلامی، در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱۸ به دست کودکان و نوجوانان برپا شد و روز دوشنبه  ۱۵ بهمن ماه این جشن با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط «‌مجتبی کاکایی» عضو نوجوان آغاز شد.

بر اساس این گزارش، معرفی وقایع، قصه گویی از کتاب گربه ها و خروس ها همراه با اجرای نمایش خلاق، سرود خوانی اعضای  دختر و پسر کودک با عنوان «حرفهای زمین و قاصدک» و برگزاری مسابقه « تاس رو بینداز و بچرخان» از برنامه های این مناسبت بود.

در بخش دیگر از این برنامه، دستاوردهای فرهنگی کانون توسط مربیان به کودکان و نوجوانان معرفی شد. معرفی مراکز فعال فرهنگی و تخصصی در سطح استان تهران، معرفی تولیدات کتاب و اسباب بازی کانون، معرفی فعالیت های امور سینمایی و تئاتر کانون از جمله این برنامه ها بود

همچنین معرفی «امیر مشهدی عباس» به عنوان کارگردان فیلم تازه تولید کانون با عنوان دوچ به صورت پانل دیواری در معرض دید مخاطبان قرار گرفت و مربیان توضیحات لازم را به مخاطبان ارائه دادند.

این جشن صمیمانه با اجرای موسیقی سنتی  تمبک نوازی توسط  «حسین طالمی » عضو نوجوان و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.

مرکز شماره ۱۶

این مرکز تخصصی نجوم کانون تهران در ایام مبارک دهه فجر، نشان رنگین کمان و پروانه های هفت رنگ را جهت بیان اهمیت اتحاد و همدلی میان اقوام مختلف ایرانی در فضا سازی کتابخانه به اجرا در آورد.

همچنین مربیان با معرفی مفاهیم ارزشمند انقلاب اسلامی بر روی پانل های کتابخانه و معرفی شخصیت ها و سرزمین های مرتبط با موضوع انقلاب، اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبانشان قرار دادند.

بر اساس این گزارش، مدارس در نوبت صبح، ضمن برخورداری از بخش های تخصصی همچون «رصد خورشید و استفاده از آسمان نما»، از فعالیت های فرهنگی و هنری همچون اجرای قصه گویی، مسابقه، نقاشی گروهی و ... با موضوع جشن انقلاب بهره مند شدند.

مرکز زعفرانیه ( شماره ۱۶)  تا ۲۱ بهمن ماه روزانه میزبان ۵۰ دانش آموز از دبستان های دخترانه و پسرانه بود.

مرکز شماره ۲۳

جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان « به رنگ انقلاب» و با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» در مرکز ۲۳ در ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ به اجرا در آمد.

براساس این گزارش، اعضا در این ویژه برنامه، وقایع و رویدادهای مهم و تاثیر گذار قبل و بعد از انقلاب را از زبان مربی شنیدند و در بخش دیگر با دستاوردهای پزشکی، فضا نوردی و موشکی ایران آشنا شدند.

همچنین اعضای نوجوان با حضور در فعالیت معرفی شخصیت، نقش دانشمندان هسته ای در بالا بردن جایگاه  و مقام ایران در رتبه های جهانی را شناخته و با «شهید حسن طهرانی مقدم» پدر موشکی ایران بیشتر آشنا شدند.

معرفی شاعران و آهنگسازان سرودهای انقلابی، معرفی کتابهای انقلابی، برگزاری کارگاه بحث کتاب، برگزاری کارگاه نقاشی، سفال و خوشنویسی، از دیگر بخش های این برنامه بود.

در بخش پایانی این جشن اعضا با حضور مقابل پانل ادبی «عکس و مکث» و با دیدن عکسهای انقلابی و نگارش دلنوشته و احساس خود در مورد تصاویر، دست نوشته هایشان را بر روی پانل یادگاری ها به یادگار گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =