رونمایی کتاب «جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» در جشنواره پویانمایی تهران

کتاب «جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» تالیف دکتر فاطمه حسینی‌شکیب در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «جستارهایی در اقتصاد انیمیشن» ساعت ۱۷ روز ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

این اثر یکی از نخستین تلاش‌های مکتوب برای ایجاد فهمی عمیق‌تر از وضعیت اقتصاد تولید انیمیشن حرفه‌ای و تجاری در جهان است و پاسخی دیرهنگام به نیازی که در جامعه امروز انیمیشن ایران به شدت حس می‌شود.

این کتاب در دو بخش مجزا و چندین فصل به بررسی و تحلیل برخی از مدل‌های مهم اقتصاد تولید در اروپا و آسیا می‌پردازد و تلاش می‌کند با انتخاب مدل‌هایی نزدیک به فضای تولید بومی ایران، پیشنهادهایی اولیه برای تغییر و بهبود وضعیت فعلی انیمیشن کشور ارایه دهد.

فصل اول این کتاب متشکل از مقاله‌های پژوهشی و تالیفی با موضوع‌های مهم و روشنگر است که نویسندگان‌شان با توجه به برخی از مهم‌ترین مسائل پیش روی انیمیشن ایران انتخاب و روش‌ها و مدل‌های تولید انبوه انیمیشن در جهان را مرور کرده‌اند و به طرح مساله و تحلیل‌هایی پرداخته‌اند که برای انیمیشن فعلی ایران راهگشا باشد.

فصل دوم به موضوع انیمیشن در مقام «صنایع خلاقه» تخصیص داده شده و با ترجمه منتخبی از مقاله‌های علمی‌پژوهشی مهم و معتبر این حیطه، تصویری از وضعیت اقتصاد تولید انیمیشن در برخی از کشورهای مهم و تاثیرگذار را در معرض دید و تحلیل خواننده علاقه‌مند می‌گذارد.

دکتر فاطمه حسینی شکیب استادیار گروه کارشناسی ارشد انیمیشن دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر و پژوهشگر مطالعات انیمیشن و رسانه است. از فعالیت‌های او می‌توان به تدریس دروس نظری، تحلیلی و زیبایی‌شناسی انیمیشن و رسانه در گروه انیمیشن و سینما، راهنمایی پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری و پژوهش و انتشار مقاله‌های علمی به زبان فارسی و انگلیسی، ‌ عضویت در هیات تحریریه «نامه هنرهای نمایشی و موسیقی» دانشگاه هنر، عضویت در هیات داوری مقاله‌های علمی در ژورنال علمی پژوهشی آی-اس-آی، animation; an interdisciplinary journal «انیمیشن: یک ژورنال میان رشته‌ای» از انتشارات Sage انگلستان، و عضویت در شورای سیاست‌گذاری و تحریریه دایم فصلنامه تخصصی سینما-انیمیشن (زیر نظر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) اشاره کرد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =