رویکرد حراست در کانون فرهنگی است

مدیرکل کانون به ضرورت توجه به رویکرد و دیدگاه فرهنگی حراست در نهادهای فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ساز در آیین معارفه مسئول حراست استان که در روز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد، از بی‌بی‌ فاطمه علی‌اکبری که مدت‌ها سرپرستی حراست را برعهده داشته قدردانی کرد و ابقای خدمت ایشان در این پست را به فال نیک گرفت و گفت: حراست به معنای پاسداری و مراقبت است و مهم‌ترین وظیفه اصلی مسئولان در این حوزه، مراقبت از سلامت اداری سازمان است که بحمدالله با تلاش و کوشش ایشان در مدت سرپرستی، این امر به خوبی محقق شده است.

مدیرکل کانون در ادامه به اهمیت حراست و عرصه فعالیت آن در همه دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: در دستگاه‌های فرهنگی، حراست دیدگاه و پیچیدگی خاص خود را دارد و برای ایجاد آرامش و تقویت حرکت‌های فرهنگی، باید نوع نگرش و نوع مراقبت نیز فرهنگی باشد.

ابراهیم زره‌ساز در پایان سخنان خود به حساسیت کار با قشر کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: مسئول حراست در کانون باید تلاش کند موضوعات حراستی را با دید کانونی در هم بیامیزد تا بهترین نتیجه را از عملکرد خود به دست آورد. آنان باید کاملا با فعالیت‌های کانون آشنا باشند تا در کنار حفاظت فیزیکی، حفاظت از اسناد، حفاظت از نیروی انسانی بتوانند در بحث مراقبت سلامت سازمان خود رویکرد فرهنگی و هنری داشته باشد و با تسهیل در حرکت‌های فرهنگی، ما را در رسیدن به اهداف اصلی سازمان یاری رساند.

مدیرکل کانون ابراز امیدواری کرد با حضور یک مربی توانمند و هنرمند کانونی در پست سازمانی حراست، در فضایی به دور از تنش، بیشتر از پیش شاهد اتفاقات خوب فرهنگی در کانون خراسان رضوی باشیم.

بی‌بی فاطمه علی‌اکبری مسئول حراست کانون استان نیز ضمن قدردانی از اعتماد مدیرکل و مدیران ستادی گفت: امیدوارم به لطف خدا و با اتکا به تجربه چندین ساله خود در کسوت مربی‌گری در مراکز فرهنگی کانون بتوانم فضایی سرشار از دوستی، آرامش و صمیمیت را در استان ایجاد کنم چرا که معتقدم این امر خود ضامن کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های ما در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

مسئول حراست در ادامه افزود: همه تلاش خود را برای صیانت از حیثیت و جایگاه همکاران و حسن انجام وظیفه و حفظ امنیت به کار می‌گیرم و از همکاران خود می‌خواهم برای داشتن فضای سالم و به دور از هیاهو مرا یاری کنند تا بتوانیم در راستای تحقق اهداف سازمانی گام‌های موثری برداریم.

قاسم تنها مدیر دفتر مرکزی حراست در حکم انتصاب ابراز امیدواری کرده است که مسئول حراست کانون خراسان رضوی در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و پیروی از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و با نگاه و روش فرهنگی و همه‌جانبه به موضوعات و مسائل پیش رو، ضمن توجه به مقوله کرامت انسانی و اخلاق اسلامی، در مسیر توسعه اخلاقی و تامین امنیت و آرامش در محیط کاری برای خانواده شریف کانون در چارچوب قانون، شرع و اخلاق اقدام مؤثر نماید.

آیین معارفه مسئول حراست کانون استان در آخرین روز از فروردین‌ماه ۱۳۹۸ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون مشهد با حضور مدیر دفتر مرکزی حراست، قائم‌مقام مدیرکل حراست استان و جمعی از کارشناسان و مربیان فرهنگی استان هم‌زمان با جشن میلاد ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =